torsdag 15 oktober 2015

Hösten i färg



Huset
Ljuset har varit helt magisk när man kommit hem från jobbet. Det är inte varje år man hinner med att fånga trädgården när alla färger brinner på bladen.

Höstljus
Vi har första parkett mot solnedgångarna hela året om. Nu på hösten och vintern är det som finas här men på sommaren sitter jag och tittar från ett annat ställe i trädgården.


Carmencita rönn
 Förra årets trädköp visar upp sin härliga höstfärg. Carmencita!!!


Växthus

I år har vi inte gjort mycket nytt i vår trädgård mest fortsatt på sedan som vi påbörjat sedan tidigare. Växthuset börjar ta form och en altan har fått ett tak.

Växthus

På något sätt så blir ögat lurat så man kan nästan tro att vi har plan mark runt växthuset. Jag längtar efter att få sitta inne i växthuset och se på solnedgången.
Utsikten
Här sitter jag om sommaren och ser solen gå ner över bergen. I år har vi fått en ny ägare till ladan så snart hoppas jag på fler hästar som går runt i hagen.

Glanskörsbär
En sak ville jag ha gjort i trädgården i år. Det var att plantera ett träd samma år som vi gift oss. Det är åt vårt bröllop som jag ägnat mest fokus. Jag lyckades fylla en hel hink med blommor från vår egen trädgård att pynta med på bröllopet. Och i min bukett fanns det lavendel från vår trädgård.

/Fru Ika

Inga kommentarer: