torsdag 2 februari 2017

När ljuset kommer tillbaka

Lyser upp vardagen för fåglarna
 Jag tror att vi har klarat oss ur den mörkaste delen och kommit ut på andra sidan även den här vintern. Den finns chans att ta sig hem från jobbet i annan än totalt mörker. På helgen hinner man med både en och två saker innan mörkret är tillbaka.

Hej hej! Här är mitt hus för säsongen.
 Fågelbordet från Wildlife Garden är väldigt populärt bland fåglarna. Helgerna brukar börja med att jag fyller på med mat så att jag har något trevligt att titta på när jag sitter och dricker mitt thé. Lite vinn vinn på det hela tänker jag. I helgen var det fågelräkningsdag och med lite extra dagsljus blev jag sugen på att försöka fånga dem små kvicka djuren. Bara att dra på jackan och tassa ut i trädgården.

Trädgården väntar på inspiration
 En snabb titta i trädgården och en liten tanke på börja smyga på. Vad ska vi hitta på för något nytt den här säsongen???

.....tänk va lite ljus kan göra ändå?!

/Erika

Inga kommentarer: