måndag 5 maj 2008

Falurött

Mina planer för helgen blev lite ombytta men har man inte riktigt lust att göra nånting så har man inte. En dålig trädgårdsutställning på Åby och Liseberg en dag och lite små blandat hus/trädgårdsgöra resterande tiden. Fick t ex klippt gräset för första gången i år, luktar så himla gott. Ser lite trevligare ut nu på vår annars ganska stäkiga tomt.

Hade lite ny energi idag så jag började med en andra strykning av garaget i dag i stället. Hann ju aldrig med detta för allt regn i höstas. Det går mycket lättare att klaffsa på färgen nu iaf om man skall se det från den ljusa sidan!

Trevlig vecka!!

Ps. Lisebergsträdgårdsdagar är det som gäller nästa helg, kan ju bara inte bli sämre än den i helgen!

2 kommentarer:

Taklyftet sa...

Tack för tipset om Åbys dåliga trädgårdsmässa, jag ändrade mina planer och fick massor gjort i trädgården i stället.
Jag har fått samma vita klematis i present och nu letar jag ett hem för den i trädgården... det börjar bli lite fullt ;-)
Sköt om dig!

En helt vanlig människa... sa...

Ja den där mässan var inte värd namnet "trädgård" ens!
Fy 17!
Men vi hade väl desto trevligare på Liseberg efteråt?
Lova vill iaf åka "tåget" o sagoslottet med dig även nästa gång!