söndag 18 januari 2009

Vinterljus

Tog mig en promenad i dag och hade med mig den stora kameran. "Zoom zoom klick klick" sa det om mig, tror folket som åkte förbi tittade lite konstigt på mig.


Trots att vi fick snö i natt så ser det inte mer ut än när vi hade frost ute.


Så här såg det ut på köksbordet när jag kom hem! För en gång skull var det bra ljus ute så jag var ju tvungen att fota Bosse. Ni som har byggt eller bygger: Känner ni igen er med byggkataloger på köksbordet?


Egentligen var det denna lilla sak jag ville fota, har gått och väntat på att det skall vara bra ljus och nu äntligen så fick jag chansen. Köpte pärlhyacinten förra helgen tillsammans med de rosa tulpanerna.

Det summerad min helg rätt bra för annars har jag tagit det lugnt och tassat runt här hemma med en sjuk sambo. Är nog på väg att bli sjuk själv nu efter att jag följt Marias förslag om att gosa honom frisk. Mindre skoj men mysigt ändå.

Håll er friska och ha en bra arbetsvecka!

/iKa

16 kommentarer:

Millas hem sa...

Ja, grannarna undrar nog också vad jag sysslar med när jag titt som tätt tar bilder i trädgården! Vi bjuder på det va?!:)

Kram Camilla

Gårdsromantik sa...

Så skönt med en mysarhelg!

Härligt att ljuset är på väg tillbaka!

Kram Maud

Malin Winbladh sa...

Mysigt, jag tycker marimekkoskålarna är så söta. Längtar efter små vårlökar men ska vara bortrest med jobbet hela veckan.
Kram
/mALIN

Graadskan sa...

Fina bilder! Underbart nu när ljuset är på väg tillbaks!!

Jag har lagt upp en liten inbjudan på min blogg, som jag hoppas du kan vara intresserad av!

Kram Camilla

Maria sa...

Du hade förmodligen blivit smittad ändå, då kan man ju liksom passa på att roa sig...eller hur;-)

Det där med byggkataloger känner jag igen. Hade sådana överallt. I gamla hemmet, på bygget, hos mamma när vi sedan flyttade dit innan huset blev klart.

Nu har jag en stoooor kartong fullt med kataloger i vårt ofärdiga garage. Måste gå igenom de sedan när vi tar tag i garaget för att se vilka jag vill spara. Nostalgispara alltså:)

Kram på dig.

Maria

Anonym sa...

Hej du! Jättefina bilder! Gillar den på B på bordet - han ser ut att ha det riktigt riktigt skönt!

Taklyftet sa...

Så du åkte dit du också, hoppas att du hinner krya på dig tills på onsdag.

Vi har varit i kontakt med 3 trapp tillverkare/återförsäljare.
1. Trappform i Gbg, mycket trevlig kille som är väldigt informativ och kommer ut och mäter om ni bestämmer er för honom.
2. Idalatrappan i Väddö. Något snurrig men trevlig ägare. De har en utställning i fabriken som vi har besökt och de kommer ut och mäter på plats så inget blir fel.De är något billigare än föregående men inte mycket.
3. Skellefteå trappan- SSC
http://www.sscskelleftea.se/
De har samma pris som Trappform och en väldigt informativ hemsida med alla mått osv. De kommer inte ut och mäter utan det blir på ditt eget ansvar att allt blir rätt.

Vi valde Idalatrappan tillslut, priset och det att de kommer att komma hem till oss 2 ggr innan trappan är på plats gjorde att valet föll på dem.

Lycka till med trappfunderingarna.
//Jenny

Millan sa...

Vackert med pärlhyacinter i en ittala-skål.
Här hos oss går det med i förkylningens tecken, det är mina killar och jag som hostar och snörvlar men det hör väl årstiden till antar jag.

Ha det så bra!

Anonym sa...

Så fint med pärlhyacinterna i ittala-skålen! Hoppas du inte blir sjuk.

Kullan Pullan sa...

Så vackert med pärlhyacinterna, och vilka mysiga missar du har. Gillar verkligen katter!
Kram Paula

::fina:: sa...

Hej din sjuka stackare! Vilka fina foton det blev igår, verkligen ett milt och vackert vinterljus. Här har det bara varit grått, mörkt och slaskigt. Du frågade hur jag får stoppningen i mina djur så jämn och svaret är faktiskt jag vet inte. Jag köper fyllnadsvadd och stoppar och petar runt det tills jag är nöjd och tycker det brukar bli bra. Hoppas du blir piggare snart!
Kram, Josefine

me and alice sa...

Hej!
Vilken härlig blogg du har!!!
Vackra foton! Nu måste jag också skaffa lite lökväxter...
Bosse ser så skön ut...*fniss*
Vår Bosse är en busig papegoja!!
Kram Susanne

Kattfot sa...

Vilka stämingsfulla och härligt ljusa bilder! Skönt att det vänder mot längre dagar, nog märks det litegrann i alla fall!

Kram Catrin

Lindas trädgårdsblogg sa...

Krya på dig! Det är inte klokt med alla sjukdomar, själv så försöker jag parera en begynnande förkylning med Esberitox och eventuell kräksjuka med vitpeppar. Peppar peppar, än är jag rätt så frisk!

Mia sa...

Kvistarna som blommar är inte från körsbärsträdet. Köpte dem på Willys när jag hade varit på Formex, ginst stod det på förpackningen. De doftar dessutom helt gudomligt. :)

Kram Mia

Anonym sa...

Så fint att plantera i Marimekkoskålen...det ska jag komma ihåg! Kram Sofia