söndag 9 augusti 2009

Vått o torrt

Solen har dragit sig undan igen och gett plats för lite mer behagligare arbetstemperatur. Jätte trevligt om det bara inte hade varit för skurarna som kommer mellan varven.
Som tur är har vi en stor lind på baksidan som ger oss en torr fika plats. Nu är bilderna tagna med blixt för jag var ute lite sent och fotade men ni ser säkert gränsen på altanen mellen vått och torrt.

Denna gaveln har jag visade förut, här stod mitt planteringsbord. Nu har jag rensat den på panel men jag var lite rädd för elskåpet som det lämnar jag åt sambon.

Denna sida (öster) blev av med paneln det allra sista i kväll. Snabba var vi så att vi inte störde grannarna som jobbar i morgon.

För er som satt och funderade på hur det skulle se ut om vi ålade oss in och ut genom fönstret efter en kräftskiva så har sambon fixat golvbjälkar till ena utbyggnaden och lagt dit lite gångplankor. Trevligt att snabbt ta sig in och ut igen, även katterna blev glada för de tyckte det var konstigt att dela ingången via fönstret med oss. (Ja de har blivit bortskämda nu när det har varit varmt och vi haft en fönster öppet.)

Måndag och ny arbetsvecka i morgon, jag börjar den med ett besök på Gilda skolan. Inte fel med semester!!

/iKa

1 kommentar:

Adaras mamma sa...

Det går framåt med stormsteg juh! Nu hoppas vi på uppehållsväder ett par dagar så att ni får gjort ännu mer :-)