söndag 18 maj 2008

Trädgårdskjol

På Liseberg förra helgen såg jag en utställare som hade på sig en kjol från Blåkläder. Såg ut som det var omlott kjol. Började tänka på de byxor som min sambo har slitut ut från Blåkläder som jag sparat för att eventuellt göra något med.

I fredags kväll satte jag saxen i tyget och vips så hade jag mig en kjol jag med. Kanske inte är super fin passform men den rätt funktioner och hur snygga är egentligen blåa snickarbyxor? Nu år det bara bli lite varmare ute så att jag kan använda den oxå o se vilka justeringar jag måste göra. Antar jag får sy en till av de nadra byxorna som finns här annars så hjälper nog inte min syster till i huset i sommar. ;-)



Trevlig söndag på er och om det är någon som hört något om en Bloggträff i Göteborg så hör av er!

5 kommentarer:

Marina sa...

Det var verklgien kreativt! Super snygg tycker jag att den blev.

Anonym sa...

Jag såg precis den här veckan såna hos "min" bygghandel. Smart att sy egen! Jag antar att Blåkläders inte är så billiga heller?
Ha en fin vecka!

En helt vanlig människa... sa...

å Systern säger att hon nog måste "arbeta" in den i sitt eget hus först!!??

Taklyftet sa...

Jag vågar knappt nämna mina drivhus drömmar för maken heller ;-)
Men han vet om drivhuset ligger på 5-10 års planenen och det håller honom lugn ;-)
Däremot funderar jag på att måla om alla fönster röda och det vågar jag inte säga högt med risk för att han får en hjärtinfarkt ;-)
Ha en bra vecka!

Anna och Tobbes Blogg sa...

Vilken kanonidé! Din kjol blev jätte fin. Min make har många utslitna arbetskläder som bara ligger. Nu blev jag sugen på att sy en egen kjol. Tack för inspiration!