söndag 8 juni 2008

Hemma igen


Efter en veckas semester på Hvar i Koratien med frukost ute varje morgon känns det härligt att kunna fortsäta trenden och sitta ute på altanen och ta en kopp thé i morgonsolen. Dock tog jag med mig laptopen så jag får hoppa undan solen som kommer mer och mer.

Efter buss o båt o buss o flyg kom vi hem i går vid ett tiden. Nästen en hel helg hemma att bara fortsätta slappa! Men njae, jag hade ju läst Allt om Trädgård vid poolen med en artikel om klematisar och lite annat inspirerande. Ett varv i trädgården var bland det första jag gjorde. Blommorna på altanen hemma var i full blom och min klematis "Miss Bateman" hade äntligen slagit ut. Tyvärr är det något som äter på bladen men det får jag ta seanre. Pionen har äntligen börjat öppna sina cerisa knoppar och vinrankan den växer så det knakar i år. Kan tom se en liten liten liten klasa med så gröna druvor om jag inte har helt fel. Kanske inte behöver ge den nån mer jord iallafall.

Slog mig till slut ner i en av våra härliga solstolar med en dyna i och nya numret av Allt om Trädgård som kom hem i brevlådan när vi var borta. Oooo gissa om det var svårt att inte sluta semestern och börja flyga fram överallt över gräsmattan. Gjorde en liten lista här bredvid över saker jag verkligen vill göra sen finns ju listan över allt vi "måste" göra men den blir så trist när man ser den ner skriven.


Har varken hunnit gå igenom alla mina semester bilder eller tagit bilder på alla mina blommande blommor så det får komma nästa gång.

Hoppas ni haft en trevlig vecka!

Inga kommentarer: