söndag 23 november 2008

Kärringarally

I lördags kom jag och svärmor äntligen i väg till Kinna för att shoppa lite tyg. Efter London kunde man tro att jag hade fått nog av shopping men jag fann mig snart och kom hem med flera kassar.

Köpte ett tyg på Åhlens i våras eller så och när jag var i London så snickrade min sambo ihop en ram som tyget skulle sitta på. När vi sedan försöker spänna upp tyget inser vi att tyget är så snett klippt på båda sidor att det inte räcker till. Vi hade mätt på fel sida när vi kontrollmätte för virekt. Lite snopet, tyget var inte så billigt.
Något av de första tygerna jag såg på Skroten var just detta tyg och det kostade "bara" 69kr/m. Bara att ringa hem och få rätt mått så att sambon slapp ta i sär ramen för att göra den mindre. Är så himla nöjd med resultatet. Den hade absolut inte blivit lika fin till den gamla gula väggfärgen.

Har haft svårt att hitta påslakan till vårt nya dubbla täcke. Bestämde mig för att sy ett eget, grått och rött blev det, kanske är klart lagom till natten innan Julafton!?
Sen att jag råkade hitta ett svart påslakan med rätt mått i tygbutiken som ligger ganska nära Skroten är väl bara typiskt!
Jupp, det följde också med hem i bilen.

Köpte panel gardinerna oxå men de har inte kommit upp än så det finns inge bilder på dem. Du har tre chansar att rpicka rätt färg. Vilka färger tror du jag har valt?
Fina spetsband kom med oxå, får se var de dyker upp nu i jul.

Hoppas ni haft en trevlig början på veckan.

/iKa

2 kommentarer:

Maria sa...

Oj mera shopping! Du och jag skulle trivas alldeles ypperligt tillsammans;)

Vilken snygg tavla! Gillar verkligen tyget. Är på jakt efter något liknande faktiskt.

Ha en härlig dag!

Kramar Maria

Vimsingen sa...

Kan man shoppa för mycket? Tavlan blev jättefin!
/VImsingen