söndag 21 december 2008

4 advent och ett år


4 advent och inte en gnutta juligt utomhus!! Kanske är det så att man kompenserar "lite" för detta med att pynta mer och mer inne?
I år känns det känns som jag fått ställa undan allt i fönstren för att få plats med allt julpynt. Vi har 7 fönster, 5 adventsstjärnor och sen diverse julpynt som adventsljustake, julgrupper och tomtar. På något sätt känns det som mitt motto att inte handla något nytt förrän huset är större inte har hållit det minsta. Kommer jag komma i håg detta till nästa jul?.....skulle inte tro det.

Här en av fem vita hyacinter, hade gärna haft fler men hmmm fönstrena är fulla som sagt.
En annan favorit förutom Cult tomtarna är Lisa Larssons figurer, de är klassiska, enkla och inte för stylade.

På många bloggar läser man om att de "fyller år", började fundera över när jag började blogga och det var lagom till 1 advent förra året. Har hänt många saker under detta år, både roliga och tråkiga. Att kunna krypa upp i soffan för att skriva har varit jätte givande. Mer om året som varit i ett senare inlägg.

Trevlig 4 advent på Er alla, nu är det inte många dagar kvar innan vi kan njut av allt fint vi har skapat åt oss själva.

Go natt!

/iKa


----------------
Now playing: Boney M - Little Drumer boy (Christmas Melody - The Best Beautiful Christmas Songs from Italy)
via FoxyTunes

2 kommentarer:

Karin sa...

Grattis till ett år i bloggvärlden! :) Önskar dig en riktigt god jul...

Kram Karin

Karin sa...

Hihi, glömde ju kommentera din fönster. Kan tänka mig att det är fullt men fint. Vita hyacinter är ljuvliga...