söndag 21 juni 2009

Trädgårdsinspiration satt till verklighet

Trädgårdarna i Skåne gav ju en massa inspiration, något som jag fastnade för direkt var att många av dem hade så väl skötta kanter till alla rabatter. Själv har jag oftast lagt lite stenar runt alla kanter. Måndagen efter vi kom hem for jag till Plantagen och skaffade mig en kantskärare för att få det lika fint.

Pionen före, 8 juni

Pionen efter, 20 juni

Fjärilsbusken före, 8 juni, finns även från förra året här.

Fjärilsbusken efter, 20 juni

Nu jobbar vi för fullt på garaget igen. Bilder hur det såg ut innan i våras finns här, här och här (länk till Flickr).
Bilder från Blogger: här, här, här o här. Jag försöker samla på mig mina spridda garage bilder så att jag ska hitta dem lättare om ni undrar.

Nu är jag redo att gå ut och slipa ännu mera röda plankor till ett blivande staket. Röda plankor har man om man byter panel på garaget som är två år gammalt!!!!

/iKa

8 kommentarer:

Vimsingen sa...

Det blev verkligen skillnad med kantskäraren. Så fint. Hoppas ni hade en bra midsommar.
/Vimsingen

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Jag har funderat lite på en kantskärare, men jag har som aldrig kommit till skott. Fint blev det hos dig i alla fall.
Jag tror att vi har likadana regnmätare? Jag köpte en i år, snyggare än de i grön plast tycker jag!

Anonym sa...

Vad tjusigt det blev!
Idag har jag gjort Fläder och rabarbersaft och vet du vad jag gjorde när vi kom hem från Skåne? Jo, jag tog några sticklingar från Flädern och satte i en kruka jord. Så är du fortfarande intresserad så står det en kruka och väntar på dig. Dessutom finns det några krukor med Myskmadra om du verkligen vill ha mer.
/Gunilla

Lina sa...

Åh så du var på trädgårdsrundan!! Jag hade planerat det, men blev haffad på Möhippa istället.... Så fint det blev med kantskäraren!! Ha en fin vecka!!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan!
Så himla fint det blev runt dina rabatter. Oh så roligt det är att kika på de andras trädgårdar från trädgårdsrundan, nästa år ska jag bara ha öppet 2 dagar, så vi själva hinner runt lite.
Du, vilken utställare var det som gör den där fina konsten med yppiga damer? Jag tycker de är så himla härliga! :o)
Ha det så bra, Lydia

Taklyftet sa...

Håller också med att det blev snyggt!
Hoppas du också har haft en bra midsommar. Attans jag kom inte ihåg vem det var som ville ha fläder, jag ryckte nog upp 10 plantor minst i helgen i Småland fast det finns en hel del kvar.

Millan sa...

Så snyggt det blev, kan vara en bra ide att skaffa sig en kantskärare ser jag.

Marina sa...

MAken fick hjälpa till på slutet o då gick han ut på gatan och böjde den runt en lyktstolpe. Så fick grannarna något nytt att undra över!