fredag 25 september 2009

Ny bostad


Sen vi kom hem från spat har det inte hänt något som direkt går att visa skillnad här på bloggen. Tänkte istället visa lite bilder från den bostad vi har flyttat in i.


Vi sover på övervåningen på vårat garage, varmt, torrt och mycket mysigt tycker jag att det är. Trist bara att vi inte har vatten (läs: toa) här.


Har fotat lite varje kväll och tillslut fått ihop några bilder som inte är allt för mörka och suddiga.


Mammas gamla gungstol har fått en värmande päls på sig, lbev lite skänare i ryggen med den där än vanliga ribbor. S nallebjörn sitter gott där, väntar på att katterna ska testa på att hoppa upp i stolen. Oj oj snacka sjösjuk katt!


Hade några lådor med sparade saker som jag tagit fram för att spä på mys faktorn lite. Kommer nog inte ritkgit passa att ha alla saker framme i huset sedan så jag får passa på här på "min vita vind"!


Skor, blommor, kläder, möbler ja det är lite blandad kompott här uppe.

 
 Morfars gamla vattenpass, lavendel i massor, väldigt praktisk trådhållare, knappburk och gammal skoltavla.  Idag är även smyckeni olika former som ligger här men det passar inte riktigt lika fint i hop på bilden.




Till sist, något som kanske säger lite mer om mig själv, vet att bloggen inte är så jätte personlig direkt. Målade ju några gamla köksstolar rosa i vintras. Här har vi en av dem i hop med lite matchande personliga ägodelar för just den dagen.

E.....hmmmm...Ika........ ja den matten är väl egentligen inte så svår!?

Ikväll blir det aw med mitt jobb, sista kvällen med gänget ungefär för nästa vecka är sista veckan på detta uppdrag. Skoj med något nytt men lite tråkigt att lämna väldigt snälla kollegor.

Trevlig fredag på er!!!


/iKa

Ps. Har fotat utsidan med så det kommer mer detaljer på vårat garage/hus.

4 kommentarer:

Tina sa...

Så mycket fina saker du visar, men...inget vatten (toa)!!! Hur fixar ni det? Kram Tina

Livet på Marbogården sa...

Vad mysigt och fint ni har det där:) Trevlig helg i höst mörkret!

skr3 sa...

Den där trådhållaren känner jag igen. :)

Klipphöjden3 sa...

Vad fint och mysigt ni gjort det! Gillar verkligen sakerna du visade.
Trevlig helg!
/Veronica