tisdag 3 november 2009

Höstigt


Novemberbrasa på fredag

I helgen fick jag lust att rensa undan lite på tomten inför kalaset nu till helgen. Hade ju tänkt att ha en brasa ute som man kan värma sig lite vid så jag fick dra i hop lite saker att använda till detta.


Måleriet är stängt för i år

Denna skapelse har varit guldvärd specielt när vi fortfarande hade ett helt partytält men nu fick den åka ned. Alla plankor tillbaka i fina högar under presseningar.


Brädgård a la iKa

Det är här vi lägger alla klara plankor nu, jag står inne och målar allt just nu och när de är torra igen åker de ut här i Taklyftets ställning som helt klart går att använda till mycket.


Mysgodis

I söndags kom Linda med bloggen Lindas trädgårdsblogg, hit med sin familj. Hon hade med sig en gopåse till oss som vi smaskat lite på under kvällarna!! Tack tack, himla gott! Vi prata om allt och de bygger ju et garage just nu så S visade våran garageport vilken de var mycket itnersserade av. Till helgen är det ju Hem o Villa mässa i Göteborg och då bär det av dit att leta saker till huset resp garaget. Värmepumpar, kaminer, garageportar ja sånt där "vanligt".

Dags att röja lite mer på tomten och sen ta lillkatten till veterinären igen, denna gången är det ögat som fått sig en omgång.

/Erika

1 kommentar:

Jord under naglarna sa...

Jag försöker röja inomhus jag, kalas blir det även här, två helger i rad till och med!

Nu blev jag så här akut godissugen faktiskt!!