onsdag 30 januari 2008

Kreativ från soffan

Kom på i morse att jag inte hade läst några bloggar sen helgen tror jag. Vad har jag då gjort när jag legat här i soffan i två dagar? Lärt mig Gimp! Och att göra detta när man är hemma med feber är ganska dumt. Man blir bara mer tung o snurrig i huvudet. Man fick sig en liten kick när bilden blev klar till slut.
ÅsaGåsa ville se min Cultkruka, som inte bara är en utan tre. Satte ihop en liten bild med dem. Det är jätte roligt att leka med penslar. Kanske ska vara lite mer sparsam med dekoreringa med dem. Penslarna har jag hittat på Deviantart och typsnittet fick jag genom 1001 fonts och heter Scriptina.

Tog med mig kameran på min lille promenad till brevlådan ihop om att se något vårigt men inte ens grannens höns var ute och pickade. Fick istället sätta ihop en vårbild med de blommor som jag har inomhus. Tips till dig som vill se hur en pärlhyacint växer. Ställ den på spiselkransen och elda i brasan. Titta på blomman en gång i timmen och du ser stor skillnad!! Jag fick nämligen flytta min för att kunna hinna njuta lite längre av den.


Nu måste jag bara lära mig ett lägga till mitt namn på bilderna med. Orken är slut, dags att vila tills bokbussen kommer. Tror den har med sig några fler blomböcker till mig. :-)

5 kommentarer:

Marina sa...

Det gäller ju att nyttja "sjukdagarna" till något trevligt och det har du tydligen gjort. Jag har också varit på bokbussen idag. Den hade två böcker till mig men inga trädgårdsböcker.

En helt vanlig människa... sa...

Är det sån där vattenstämpel du ska lära dig/har lärt dig? I så fall måste du lära mig...
Å så vill jag vet a hur det funkar med alla dessa lager i GIMP...dom driver mig till vansinne!

Anonym sa...

Vad fina bilder du lärt dig att göra! Jag kanske skulle exprimentera med en pärlhyacint inne i pannrummet? =) Cultkrukorna är jättesnygga!

::fina:: sa...

Hejsan, vad roligt att du kikat in i min blogg! Speciellt roligt med tanke på att du också är vänsterhänt :-) Du har tur du som klarar av att klippa med höger, jag kan det iofs mien det går inte så bra och det tar sån tid. Så jag måste få tag i en bra vänstersax, tyvärr har den webbutik jag sett en bra sax hos, semesterstängt till den 26 februari... men men, har jag väntat så här länge så kan jag väl vänta lite till!
Vilken fin blogg du har, och jag tackar speciellt för namnet på typsnittet, har sett det på många ställen på nätet men visste inte vad det hette. Tack vare dig har jag det nu i datorn! Jättefina Cult-krukor förresten! ~Josefine

Ljuva ro sa...

va roligt att kunna fixa till bilderna så där fint!