måndag 20 oktober 2008

Hall makeover

Varje gång vi börjar på något nytt hemma tänker jag att denna gången måste jag se till att fota innan så att man kan jämföra resultatet efter. Har ju fallit lite grann för det här med att måla det mesta vitt, förutom våra väggar de fick en annan färg. Är inte riktigt färdiga med det projeket än för vi började med ett annat under tiden. Mina före och efter blir därför ungefär som mittemellan och efter. Här är några bilder på det som vi spenderat våran tid med det sista.
Vi hade varmt ljusgula väggar innan och furugolv som gulnat. Som skoställ hade vi två stycken av denna varianten ståendes på varandra. Lite halvsådär kändes det som då vår matplats är precis här bredvid.Här på bilden saknas endast golvlistor men det är den enda delen som är klar oxå så det finns inte så mycket mer att visa just nu. Jag är jätte nöjd med färgen på väggarna och med det nyslipade golvet till så känns det ännu bättre. Färgen vi valde heter Renlav från Beckers. Skohyllan är IKEAs Leksvik som vi har målat om med lackfärg från Nordsjö. Hoppas att det kommer kännas som en lite mer välkommande entre tills vi kommit på hur vi vill bygga ut.

Passa på och njut av de sista höstfärgerna ute!

/Ika

8 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Vi har också gulnande golv. Men de skall slipas när vi påbörjar renoveringen. Jag hade tänkt att de skulle bli vitlutade... Längtar!! Ha en bra dag och tack för titten på min blogg!

Anonym sa...

Hej! Så snyggt det blev med den grå färgen och det vita skostället! Har också tänkt måla min hall grå och letar efter en snygg nyans, och din var ju jättesnygg.

Birgitta sa...

Snygg skohylla, visst känns det kul när man får fräscha upp lite i en hall, mer välkomnande ut liksom. Kram Birgitta

Taklyftet sa...

Vad snyggt det är, färgerna passar jätte bra och golvet såg så fräscht ut. Gillar skohylle lösningen.
Du får ha en underbar helg i regnet och rusket.
Kram

Anonym sa...

Hej! Vad snyggt det blev med den målade skohyllan - roligt att se vad lite färg kan göra!
Kram

Taklyftet sa...

Hej Ika, tyvärr har jag inte någon vidare koll på trädgårdar runt London, men däremot en hel del bra hemsidor som du kan få mer information ifrån. Jag hoppas att du får något mat nyttigt ut av alla adresserna nedan. Du får ha en trevlig resa!

http://www.visitbritain.co.uk/things-to-see-and-do/interests/british-gardens/index.aspx

http://www.greatbritishgardens.co.uk/

http://www.nationaltrust.org.uk/main/w-index.htm

http://www.venividi.co.uk/house-gardens/

http://www.britishheritagepass.com/Welcome

::fina:: sa...

Hej, så fint ni gör! Leksvik-serien är så fin, själv har jag hatthyllan. Jag gillar de många facken för vantar etc.
Ja nu sjunger hösten verkligen på sista versen

Lindas trädgårdsblogg sa...

Verkligen en snygg färg! Vi har också samma skohylla som ni hade förr. Två stycken som håller på att falla sönder. Sla göra nåt åt det nån gång... Den där Leksvik var verkligen jättefin!