lördag 6 december 2008

De som väntar på något gott

I veckan fick jag med mig min sambo S på stan (Göteborg) för att titta på lite julskyltning. Vi hann in i några trevliga inredningsbutiker innan de stängde. T ex Balders Hage, Bolagret, Designtorget och Granit. Trodde att fler butiker hade öppet längre än 18 nu i december. Lite miss i min planering då vi tog en trevlig fika på Le Pain Francais innan 18. Gillar verkligen deras caféer i stan men de hade inget extra juligt att erbjuda i bakväg.

Skrev ju tidigare att jag ville hitta ett fat till mina adventsljus, och här har vi resultatet. Hittade detta fina fat i butiken som hade öppet längst, nämligen Åhlens. Där fick jag för att jag så gärna ville hittat något trevligt i en liten mysig inredningsbutik. Fatet kommer från Sia så jag borde ju ha hittat det på fler ställen. Det passar perfekt på fönster bänken mellan mina julenare.

Ibland är det lite svårt att låta bli att shoppa lite. Försöker verkligen att låta bli för det kommer vara så mycket roligare att få shoppa när man har renoverat klart. Nu till jul kan jag bara inte låta bli att pynta med några nya saker för vi har fått det så himla mysigt i år efter att vi har målat och möblerat om. Denna kulan fick följa med mig hem efter ett besök på Sära Trädgård. Fanns så mycket att det var svårt att bestämma sig för EN sak. Har inte bestämt mig var kulan ska vara än men för tillfället ligger den i detta lite "skåp".

I väntan på attt åka och hämta S myser jag i soffan med ena katten och en varm brasa. I morn är det dags att tända det andra ljust och jag har hunnit elda i kapp mig!
Trevlig helg på er!

/Ika

Inga kommentarer: