tisdag 13 januari 2009

Tips inför Kärringrally

I helgen passade jag på att åka förbi en butik som jag blivit tipsad om. Har läst om alla som har jätte mysigabutiker nära där de bor och denna skulle inte ligga så jätte långt bort från där jag bor.

Efter ett härligt avslappnande yoga pass åkte jag dit och fann denna mysiga butik.


Bild lånad från Floras Kulles hemsida.

Jag köpte med mig ett jätte gott rött thé med gingseng och citron. Sitter och dricker detta samtigt som jag myser av kamminen.

Brukar inte tipsa om butiker och så där men jag blev så glad att det fanns en så tervlig liten butik nära där jag bor. Kommer ta med mig svärmor hit nästa gång vi åker på Kärringrally. Gå gärna in på hennes hemsida där hon även har en blogg, Floras Kulle.


/iKa

12 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Fin butik!
ha en skön kväll
önskar
/Malim

Färjtorp sa...

Åh snart börjar min yogagrupp igen, längtar! Det är så härligt.
Gott med te oxå, har hittat ett favorit grönt.

Kram Johanna

Marina sa...

Låter mysigt! lite långt för mig men som sagt mysigt.

Vimsingen sa...

Ser trevligt ut! Tacklyft-det är eb hel vetenskap!
/Vimsingen

En helt vanlig människa... sa...

De där ljushusen, vita sådana, skulle nog passa här!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ska försöka ta mig dit, men det var väl bara öppet på lördagar?

Det gick ganska bra på jobbet i måndags. Var snortrött efteråt för jag gick och la mig för sent. Det kommer vara en del jobb och förberedelser, men det kan det nog vara värt.

Mia sa...

Precis såna butiker man bara älskar... jag kan gå hur länge som helst och bara titta. Självklart köper man också, det går ju inte att låta bli.

Jag har också en riktig favorit en bit bort men jag gör en utflykt dit då och då.

Kram Mia

Taklyftet sa...

Vad trevlig att läsa din tillbaka blick på året som har gått, ni har ju varit riktigt flitiga.

Det ska bli kul att se hur erat bygge tar form. Ska ni höja taket eller blir det en utbyggnad?
När börjar ni på allvar?
Kram Taklyftet

Lina sa...

Låter som en riktigt trevlig butik!! Ha en fin helg!!

Lilla huset på prärien sa...

Ja hon är så himla söt! Jag beställde en Maileg-gris från henne som jag är så himla glad för! Och jättefin service var det :)

Förstår att du åker dit fler gånger!

Kram Jenny

Skatan sa...

Kul tips på butiken!

Javisst måste man säga ifrån...här ser det faktiskt fördjäkligt ut. Jag hade varit lite överallt och bättringsmålat - med en mycket mörkare nyans. Ser ut som om jag har släppt lös ett dagis med penslar...Nu gäller det "bara" att orka göra om allting :)

Kram och på återseende!

Malin Winbladh sa...

Visst får du länka till oss, vi blir bara glada och har redan länkat till dig... Hoppas det är OK!
/Malin