måndag 12 januari 2009

Skräp

Ville ha en pedalhink i vårt lilla kök, det är verkligen litet och gammalt och inte så fint så jag vågar inte visa det, så vi skaffade Knodd pedalhink från IKEA. Hade gärna haft deras vita Knodd men att lyfta på locket varje gång var inte så intressant.



Detta var för något år sedan, efter tag så släpper hela annordningen i botten som gör att du inte längre kan använda pedalen. Som sagt halva grejen till varför vi skaffade just denna. Inget kvitto har vi kvar heller så det blir till att köpa en likadan då vi inte har sett en motsvarande nåtonstans.

Den nya däremot den öpnnade luckan på trekvart och man måste fortfarande vara där med handen och hjälpa till.



Därför dick det bli denna fina vita sak från Bolagret i julklapp till sambon som klagat mest. Vit och fin och ett himla tryck i pedalen. Locket ställer sig rakt upp utan problem, tom en vnaliga plastpåse får plats i den utan att halka ner som den gjorde i Knodd då den var lite för vid. Själva lyft annordningen känns bättre så nu får vi bara hoppas denna håller livet ut på detta lilla kök och ev även i det nya "om den passar in".

De gamla papperskorgarna används i garaget så det har inte slängts på tippen än, återanvändning.

/iKa


PS. Valde att länka till bilderna på nätet då jag inte vill visa papperskorgen där den står i köket för det blir ingen snygg bild!

4 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Vår har också just gått sönder så jag är på jakt efter en ny!
Hälsar
/Malin

En helt vanlig människa... sa...

En sån vill jag med ha!! Vad kostar en sådan på Bolagret om man får fråga....hade ju gärna velat ha en Vipp...men de kostar ju lite mer.

Maria sa...

Ha ha fegis;-)

Fast jag förstår dig, vissa saker vill man bara inte visa.

Bolagret har mycket fint tycker jag. Din soptunna är super. Jag har kikat på den men har inte plats i mitt kök. Eller plats och plats. Tror att den skulle vara i vägen hos mig;)

Du som är duktig på blomster och sådant. Vad ska jag ha i mina silverkrukor jag fick i julklapp tycker du? De står i fönstrena vid köksdelen. Jag är helt lost när det gäller växter så rekomendera något lättskött!

Kram Maria

Anonym sa...

Åh vad snygg den nya var! Den julklappen måste han ju ha blivit jätteglad för, både fin OCH praktisk. Nu har jag köpt en Leksvik skohylla på rean på Ikea som jag ska måla vit efter inspiration från dig. Det är väl bäst att måla delarna för sig innan man sätter ihop den? Får jag visa bilden på din på min blogg? Kram