lördag 28 februari 2009

PBL

När vi gick upp i morse såg vi att katten hade spytt på plan och bygglagen. Så klockrent!!!
Precis så känner jag och sambon just nu över vårt bygglov eller mer det svar vi fått från statsbyggnadsnämden.

Senaste version av våra fasader

Jag hoppas dem har en vettig förklaring till det som stod i brevet. Har aldrig läst en liknande handling någon gång som varit så missvisande. De blandar in andra diarienummer och använder sig siffror som inte finns med på ritningarna. Allt detta för att få bygga ut 2,5 m som är inom detaljplan?
Jag blir helt matt när man försöker fundera ut hur man skall fortsätta gå vidare med detta.


Hoppas ni alla haft ett mycket mycket bättre slut på veckan än vad vi fick!

Trevlig helg!

/iKa

Ps. Besiktiga min bil idag och det gick så snabbt och smidigt. Inga fel på den inte, blev så lycklig! Är alltid så orolig inför en besiktning.

4 kommentarer:

Vimsingen sa...

ojoj. Det låter som om ni skulle behöva boka en tid hos en arkitet som kan förklara. Jag tror det skulle vara välinvesterade pengar. Behöver inte vara så dyrt om man gör upp om spelreglerna innan.
Låter som om ni bort i ett väldigt unik område:)
/Vimsingen

Millan sa...

Att det ska vara så svårt...hoppas att det löser sig till slut ändå.
Kram

Maria sa...

Usch, stela fyrkantiga byrokrater är inte att leka med! De är såna nedrans paragrafryttare att de inte själva alltid fattar vad de håller på med!

Låt inte skiten grusa er glädje och era förhoppningar... även fast det är avgörande med bygglov och sådant. Ni får helt enkelt ägna tid och energi till att söka upp de beslutsfattarna och diskutera och ifrågasätta alla konstiga krumelurer de kommer med.

Vilken klok katt ni har;-)

Nu till något helt annat..... jag sitter för det mesta och blogar från mitt soffhörn, till höger om mig har vi två stora fönster som vätter ut mot vår nyanlagda (i höstas) lilla gräsmatta på vilken vi satte det stora kinesiska körsbärsträdet. Jag kikar ofta ut mot höger medan jag skriver och blicken landar på mitt stora träd.... och då tänker jag på dig av någon anledning;)

Det ska bli så spännande nu till våren att få se hur trädet kommer att se ut för första ången! Undrar om det kommer att blomma mycket.

Kramar Maria

Anonym sa...

Tråkigt att det krånglar med byggnämnden. Vi hade ju också problem med dem en gång i tiden... Undra vilka kvalifikationer man måste ha för att jobba där...
Tack för tipset om den andra bloggen, kollade lite där.
Det blir enkla, ljusa tapeter i hallen.