söndag 8 mars 2009

Överraskning i brevlådan

Åkte förbi matbutiken på vägen hem från jobbet i fredags. När jag sedan kom hem låg där en lapp att jag hade ett paket att hämta i just samma matbutik. Frustrerande att veta att jag var såååå nära ett paket utan att vetat om det. Jag gillar paket så jag blev liiiite otålig!

Bild från Stoff och Stil

Detta fina tyg var det som hade kommit till mig! Hade inte riktigt koll på att det hade gått två veckor sedan jag beställde så jag blev väldigt överraskad. Precis vad jag behövde efter en väldigt lång seg vecka.
Med i paketet låg även tre stycken prickiga vaxtyger som min syster hade beställt. Jätte härliga värgar och väldigt behändig kvalitet på dem. Rekomenderas för er som är lite sugna.

Jag har lite andra bilder på gång innan som hänger ihop med var jag ska ha tyget så ni får vänta lite till.

Nu ska jag ute i ösregnet för att mäta altanstolparna, av någon anledning blev de väldigt viktiga för vårat bygglov. Någon som har en liknande erfarenhet och kan förklara?

/iKa

6 kommentarer:

Taklyftet sa...

Vilket fint tyg du har valt.
Har aldrig hört talas om att man ska behöva mäta upp altanstolpar, så jag har ingen aning om varför det behövs?
Inte avensjuk på att du ska ut i regnet, fast jag får stå ut med en extremt dammig övervåning med glasullfiber som flyger runt och sticks så det är nog inte bättre det.
//Jenny

kullervilla sa...

Alltid lika roligt med packet, om man så har beställt det själva:=))
Härligt tyg vad månne det bliva av detta?
Kramiz//kullervilla

Rester till middag sa...

Kul med paket. Det känns som julafton varje gång!
Snyggt tyg! Gillar magnolior

Anonym sa...

Mycket snyggt tyg!! Nyfiken på vad det ska bli... Blir sugen på att sätta mig vid symaskinen själv faktiskt!
Varför man ska mäta altanstolpar? De vill väl dra ut på ert bygglov antar jag... Finner ingen annan anledning! Kram //Sofie

Tinnar och torn sa...

Himla fint tyg.Duktig du är som syr och donar. Själv känner jag ingen energi alls nu. Men jag gjorde precis som du sa hehe...jag glömde allt vad snickare och sånt heter under helgen.

Nä varför ska de ha måtten på altanstolparna, det förstår jag inte...skumt!

Kram Petronella

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh, jag ska försöka få iväg en tygbeställning idag. De har mycket fint på Stoff och stil!