lördag 11 juli 2009

Ritat

Vimsingen frågade för ett tag sedan om jag kunde visa ritningarna över det som vi skall bygga. Med min gammla dator tillbaka så sitter jag gärna ner en stund och fixar till detta.

Fasaden mot väster och söder är de som besökare ser mest av när de kommer till oss. Väster är den sida som den ståra onderbara honungsrosen växter mot just nu. Här får v ise hur det kommer se ut med altan räcka i framtiden.
Södergaveln kommer få en farstukvist med men den behövde vi inte bygglov för så den syns in här.
Jämför dessa två gavlar mog min månads bild om ni vill se någon skillnad.

Norrgaveln är den som våra grannar kommer sitta och titta på när de äter frukost. Tvättstuga och toalettfönster är det åt detta hållet. Gäller att ha bra insynsskydd på morgonen då kanske.
Östergaveln ser lite speciell för här fick vi inte bygga ut. Just här är det mitt planteringsbord står så jag är inte så jätte ledsen att jag får behålla detta hörn. Denna altan dörr vätter mot en uteplats som skyddas av en berg vägg så det brukar vara väldigt tyst och skönt här bakom huset.

Hoppas ni får en liten blick över hur vi ska bygga.

I morn ska jag testa våran nya kompostkvarn, var hos en trädgårdskompis i veckan och hon hade en sån härlig trädgård. Fick en liten kick över att vissa saker man funderat var fullt möjliga och mycket snygga. Tack G för att vi fick komma!

/iKa

2 kommentarer:

Vimsingen sa...

Så spännande! Men har ni inte vinkel på huset? Ska inte denna byggas ut? Eller har jag missförst¨tt det hela?
/Vimsingen

Marina sa...

Så spännande! SKa bli jöttekul att se det riktiga, färdiga sen. Kram!