måndag 17 augusti 2009

Takrivning

Till ljudet av denna knastrande vaknade jag i fredags. Manken hade satt i gång tunnan och mina föäldrar och svärfar kom för att hjälpa oss riva vårat tak. Lördag var den stora dagen!!
Mamma och jag matade tunnan med alla läkt. Tomten hade varit överfull med skräp om vi inte hade gjort oss av med den.

Det blir många knepiga arbetställningar men de säger ju att man skall variera sig och inte göra samma hela tiden så det går nog bra.

Här står mamma och kolla på huset som inte har så mycket tak längre. Sovrummet ser ju lite litet ut!

Isoleringen rivdes ut och vi samlade ihop till en stor hög på en pressening.

Så här såg det ut på ett hörn, ca 2 två dm i diameter men helt tomt.

Nu har vi en lång grön korv liggandes på tomten samt en hög med råspont som blev snyggt kapad i passande braskamminsbitar. Vi börjar få lite mycket ved men min syster vet jag jobbar hårt på att hitta ett hus här nere med en kammin så de kan nog behöva lite extra tillskott av den varan.

Så här såg det ut när fredags jobb var av klarat! Japp, vi sov i huset med detta prasslande, det var ungefär som att sova i ett tält.

Måndag idag och vi sover inte hemma för tillfället därför hinner jag inte jag med att visa allt men det kommer.

/iKa

2 kommentarer:

Adaras mamma sa...

WOW! Vad skall jag säga...? Det går framåt med sådan fart att jag snart inte känner igen huset. Skall nog komma och hälsa på någon dag. Kanske med något gott från ugnen

Jord under naglarna sa...

Oj, är det hela taket som är borta? Man kanske inte kan ta bort bara halva, vad vet jag? :)

Jobba på!