torsdag 10 mars 2011

Måla måla varje vardag


Det går inte så fort fram men lite får vi gjort. Jag står t ex och målar färdigsnickrade dörrfoder i badrummet. Jag är extra noga med att vädra när jag målar även om det är vattenburen färg vi använder. För att se till att Bosse har det rent runt sig åker även moppen fram ett par gånger under veckan.


Finns våren där ute?

Vem längtar inte efter att få komma ut nu? Jag vill börja röja lite inför den nya häcken, Bosse vill ut och jaga löv och sambon ja det drar i hans fingrar med.

Hoppas på en helg utan sablans snö och massa gos med katterna......o sambon med förlåt.

/Erika

2 kommentarer:

Mårtensdrätt sa...

Vad duktig du är med målningen, själv är jag inne i en riktig svacka, vi mobiliserar alla våra krafter till helgen, det blir så fint hos er.
Ha en bra helg
Kramen
Ulrika

Ullevidsdal sa...

Visst är det härligt med vårkänslor, men man får nog vara beredd på bakslag.
Nu har alla våra tre katter vågat sig ut lite längre från huset, även Sixten som varit lite fegare än de andra.

Igår kom en ny katt smygande runt huset, den såg inte gammal ut och det var nära att vi släppte in den.
Vi vet inte var den kommer ifrån så vi ska höra oss för.

Målningen hos oss är i stort sett klar och vi tog in en målare till det.
Jag har målat ett hörn där rören ut till vatten utkastaren är inbyggt och vi har garaget kvar att måla.
Ska bara plocka färdigt med alla kartonger och div. annan bråte sen blir det målning slipning och målning igen. Det mesta är i a f spacklat

Kram Helene