tisdag 28 februari 2012

Slut på velandet

Ask borstad coffee 3-stav - Barlinek
Först det ena och sedan det andra, tror vi valde det fjärde eller femte alternativet. Nu äntligen har vi delar av golvet hemma och det har legat och gottat till sig så att vi har kunnat börja lägga det.

Golv i arbetsdelet
3-stav, mörk Ask från ett företag som heter Barlinek och säljs via Byggmax. Det är ett 13 mm parkettgolv med en härlig känsla. Prisskillnaden mot ett Kährs golv är ungefär hälften och för dem pengarna kan vi komma mycket längre med huset.

Ångspärr, ljuddämpning och parkett
Jag hoppas att alla mina bilder på olika mörka golv skall hjälpa någon att välja rätt. Märkt golv kan verkligen skilja sig mycket i olika ljus.
Har fått en del pikar om att det droppar lite när jag målar. Vill påpeka att den här fläcken har jag inte gjort utan målaren som sprutade våra tak är skyldig. Dock lite roligt för den som 70 år bestämmer sig för att ta bort golvet och börjar fundera på den här vita fläcken är för något. Vi har lämnat lite meddelande här och var efter oss just därför.

Merten System M och Askparkett
Lite lister på det här och liten detalj som trappa sedan är det nästan så att man kan sova där uppe. Som sagt bara några små detaljer......men vad är dem mot allt vi redan gjort?

Fashiontapet med mörk parkett
Till och med klädkammaren har fått golvet lagt. Lite svårt med ljuset här inne så det ser verkligen inte ut som samma golv som på de andra bilderna.

Mitt i veckan är det, kan det inte bli helg o mer soool?
/Erika

5 kommentarer:

Ullevidsdal sa...

Wow!
Det blir ju dösnyggt!

Grattis till slutvelandet :-)

Kommer ihåg när vi skulle välja vår parkett, som dessutom ligger i nästan hela huset, utom vårt sovrum, kök, hall och tvättstugan.
Det golvet jag sett ut hade så klart utgått, de andra alternativen som var snarlika var så klart snordyra.
Det blev till slut 3 stav ask i vitlasyr och jag är supernöjd :-)

Kram Helene

lisa sa...

Uj uj ni är on fire! Snyggt, vill med ha walk in closet. Jag sover ju i min. ha ha. Blev bra med golvet, ger lite tyngd i rummet, Ska bli så kul att se de klart sen :)

Ja ska se om han kan sätta upp tapeten, han är stressad som en skållad råtta, min bästa gissning är att de blir åsa som får äran. Jätte kul tapet men den kräver lixom sin vägg, sen kostar den 4590kr...bäst för mig att spara ;)

Anonym sa...

Golvet var jättesvårt för mig att ta beslut om också. Velade mellan mörkt trä, betonggolv, ljusa furuplank och landade till slut på en vitlaserad ljus ek = Nöjd!
Tapeten i klädkammaren är ju helt underbar!!

Kram Susanne

Helena sa...

Vad fint det blir!!! Bra val!! Ska komma ihåg ditt tips om bakpulver, det måste provas vid tillfälle. kram

Marina sa...

Mörkt golv har vi ingenstans men jag hade kunnat tänka mig att ha det.
Snyggt!

Kram