måndag 19 mars 2012

Matta Helene

Mattan Helene
Äntligen har mattan kommit från Ellos. Blev något strul med leverans men på väg till Köpenhamn i fredags så kom ett SMS om att jag kunde hämta mattan hos Ica.
En snabb bild så här och den ser så jämna grå och fin ut, kanske lite i mörkast laget men helt ok.

Lillen
Oooops hittade kissen under bordet när jag skulle fota mattan lite närmare.

Köksbord från EM
Nu kan man börja skymta det som inte syns på hemsidan, ränderna i mattan.

Randig matta
Så här syns dem riktigt tydligt, blir nog mer en höst/vinter matta än sommar matta.

Kökslampa från By Rydéns
Då jag tycker att mattan är lite väl mörk kommer jag inte köpa fler ur denna serien som jag hade tänkt för det kommer känns för mörkt i vårt härliga ljusa kök.

Lillen
Med en sån här kille är det inte riktigt optimalt med en vit matta, visst han är lite vit men det han tar in är inte vitt.  Det är inte alltid grå skit heller utan mörka röda fläckar kan uppstå....usch

Lillen
Vi har bara haft mattan framme sedan i söndags men det tog inte lång stund innan den här killen hade funnit bästa platsen. Är ju jätte skönt att ligga här och rulla sig när det kliar i pälsen. Mars månad innebär en väldigt aktiv månad för vår kisse. Solljus, andra katter, fästingar och sommar päls....många saker som gör att de spritter i benen.

Lillen
Sedan kan man ligga här ensam och fundera med och ha uppsikt över allt och alla. Oj blev nog mer katt än matta men men ni som önskar köpa en märk grå matta får en mjuk o go matta fast randig.

Trevlig vecka!
/Erika

5 kommentarer:

Helena sa...

Jag kör med en bambumatta under köksbordet. Tycker att det är mycket praktiskt då den här väldigt lätt att städa av utan att behöva flytta bordet och ruska. Annars tycker jag att det svårt att hitta rätt matta när man har ett gäng hårbollar i olika färger :)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad fin mattan är! Och katten också!
Ha en bra vecka! Kram!

Elvy sa...

Fint ni har det! Hmm.. Förstår den där kattproblematiken.

Swedish Fashionista sa...

Hej! Nu är detta kanske lite väl sent (2 pr senare) men jag har funderingar att köpa en likadan matta och undrar hur den håller sig?

Mvh Jasmine

Erika sa...

Hej Swedish Fashionista!
Mattan hade bra kvalitet men som du ser på bilderna med katten så är faktiskt mattan lite randig i färgen. Vi hängde även ut den en gång och då kom det regn på den. Då försvann delar av färgen och sedan dess har jag inte använt den.