måndag 5 mars 2012

Mat(t)dags

Köksbord utan matta
Vi har använt vårt kök i över ett år nu och något som växt fram är att vi vill ha några mattor. Under köksbordet och där man står mest och lagar mat. Det måste vara en matta som tål att rengöras på något sätt då katten av någon anledning helst spyr upp sina hårbollar just på en matta. Nej vi människor spiller aldrig på golvet eller mattan.
Matta Helene från Ellos
Efter en riktigt härlig, vårig lördag satte jag mig faktiskt ner och kollade på Melodifestivalen på SVT Play.  Under tiden Flinck och Bananen tävlade satt jag och tittade efter mattor på Ellos. 50% på en vara gör det värt att testa en matta tyckte jag. Hittade Matta Helene, 200x290 stor nog att rymmas under köksbordet, mörk grå i ull och bomull, grå precis som väldigt mycket annat här i huset. Leverans inom ett par dagar så nästa helg kanske det ser lite mer stylat ut i köket än idag! Väldigt nöjd med kvällen var jag.

/Erika

8 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Näe, människor slaskar verkligen aldrig. Jag är en av dom som är otrooligt renlig. Slaskar aldrig. Höhö!
Alternativt är jag den som alltid tar mest servetter eller får hämta trasan.
En sån matta blir nog bra! Snygg var den du visade på bilden iallafall!
Fin header!! Kraaam!

Ullevidsdal sa...

Snyggt namn på mattan ;-)

Vi har inte många mattor p g a att vi har 3 katter.
Inte roligt när de spyr på dem eller vässar klorna på dem.
Köpte också nyligen en matta från Ellos, den har jag glömt att visa.

Får ta och göra det tror jag.

Kram Helene

Villa Nystuga sa...

Det där med mattor är svårt tycker jag. Kanske inte bara för att våra två labradorer har en förkärlek att ligga på mattorna, utan även för att rent generellt hålla dom i bra skick. Jag tycker alltid att man spiller något på dom. Däremot så skulle jag mer än gärna vilja ha en dels under bordet och dels mellan köksön och kyl/frys.

Ska bli spännande att se hur det blir hos dig när du får hem mattan och sedan vad du tycker. Kommer det bli svårt att flytta stolarna? Tar de i kanten? Frågorna är många, du har svaren ;)

/Cecilia

Helena sa...

Känner igen det där med katterna, gärna ligger mattorna i en hög i nått hörn också efter ett tag. För de är så roliga att slira runt på eller krypa under :)Tur att dom är så goa och söta de små rackarna!

Husprojekt Drömhus sa...

Snygg matta, kommer nog passa fiinfint, ser framemot att se den på plats..Glöm inte fota då :)

Kram
Tiina

Anonym sa...

Ja men du ser, även Torsten Flinck har en funktion här i världen! Den ser snygg ut, skall bli kul att se den ihop med bordet. Har lite svårt för mattor, just på grund av katt och hund... Men ljudnivån i huset blir behagligare med mattor så jag har fallit till föga. Just nu ligger mormors persiska under matbordet. Den är redan härligt sliten så den får gärna ta lite stryk och hårbollar...

Kram Susanne

Anna sa...

Men vilken fin matta du hittat! Den blir nog pricken över i:et!

Kramen!

Mårtensdrätt sa...

Mattan är fin Ika, har själv en i brunt, gjorde också en 50% are när den inhandlades enda felet är att den dammar en massa överskott!

Kramen