måndag 26 november 2012

Rummet för hatthyllans förvandling

Hatthylla
I helgen så förnyade vi faktiskt lite saker inom hus. Känns lite osunt kanske när man tänker på att nästan allt är nytt men men. Vi tar det från början.

Hall Oktober 2008
Så här såg hallen ut i Oktober 2008. Vi hade precis målat om i gamla huset och bytt ut vår skohylla till en omålad variant från IKEA. Nu till det lite roliga, på andra sidan väggen där dörren och fönstret är häng i dag den nya hatthyllan. Nej inte utomhus utan det föll sig så att vi faktiskt gjorde en inner vägg på nästan samma ställe som den här ytterväggen hade varit på tidigare.

Inspiration från TV4
Såg ett avsnitt med Bygglov tror jag det var och blev så inspirerade av färgerna och stilen att den fastnade hos mig. Inte många andra inspirations bilder som sätter sig så men denna fick vara kvar.

Hatthylla på pinna
Ungefär för ett år sedan tröttnade vi på att ha jackorna liggandes i en hög så vi köpte då en tillfällig tamburmajor. Den flyttades runt en del under bygget med tanke på att vi inte hade en hall för ett år sedan. 
Sedan i maj i år så kom tapet och allt på plats och då blev det så här fint hemma hos oss.

Galgar från IKEA
Eftersom den där tamburmajoren var tillfällig så har jag bara väntat på att hitta den rätta hatthyllan (för rätt pengar givetvis). Förra veckan surfade vi runt och hittade den här fina saken hos Mio. Med ett åtta pack galgar från IKEA så blev det ett vinnande kit.

Hatthylla från Mio
Krokarna tåls att funderas på. Man borde kunna såga av dem och skruva fast lite större vita varianter kanske tänker jag.

Vår hall November 2012
Annars måste jag säga att jag är väldigt nöjd med hallen och den bilden jag fick från TV4 för ett par år sedan. Vitt, enkelt och en mönstrad tapet! Ni ser väl att skohyllan fortfarande lever kvar?

/Erika som drömmer om sooooolen

Inga kommentarer: