söndag 27 januari 2013

The best dreams happen when you´re awake

Jag syr igen
Den här bilden är en perfekt söndagsbild för mig. Jag har inte sytt på sedan vi började bygga på huset tror jag. Att känna lusten att ta fram maskinen en ruggig söndag och sy lite härliga kuddar är härligt tecken på lugn och härlig söndag.

Kuddar i sängen
Resultatet av det jag sydde är inte sås dåligt som man kan tro av den suddiga bilden men ljuset i sovrummet är inte bra. En härligt len fuskpälskudde och en stor kudde i fuskläder. Båda tygerna kommer från Stoff och Still och var mycket enkla att sy i.
Den randiga kudden var ett av mina fynd på Ullared igår. Börjar bli en riktigt bra samling i soffan och sängen nu. Kan man ha för få kuddar tror? Bygglov Mia hade självklart sagt NEJ, så jag går på det nu när Bygglov har börjat igen.

Man måste få drömma
Den hur kudden har jag visat innan. Ett rea fynd på Magasin i Köpenhamn. Att det skall ta inredning och mode för att få oss att börja ta oss tid att läsa och tänka efter!?

Titta in på Fabriken för fler söndagsbilder.

/Erika

2 kommentarer:

Marina sa...

Jag har också sytt idag! Härligt att känna sig kreativ.

Stoff o stil har mycket fint i sina katalogen. Frakten var dock lite dyr tycker jag så jag ska kolla tyg i en butik inte så långt härifrån innan jag bestämmer mig för om jag ska beställa eller ej.

Ha en bra ny vecka!
Kram

Husprojekt Drömhus sa...

Ååh vad duktig du är, vill också ha en riktig symaskin :) Hade velat sy sammetskuddar i dova lila/rosa toner till soffan
Kanske en dag.. :)

Kram Tiina