lördag 5 januari 2008

Att bygga ett garage

Då har vi kommit till del två av årskrönikan. Vårt garage!

Detta är enda förebilden som jag har hemma. Det ni som står upp är en liten skrubb som var inne i garaget och sen har vi några schasminbuskar och ett vildäppel träd. Allt är borta i dag.
Vi kom i kontakt med grävarn Bosse som hjälpte oss en väldigt varm vecka i augusti. Han var nog överallt o grävde på vår tomt. Ska blir roligt att fortsätta göra i ordning efter det nu till sommaren. Förut var inte garaget och vägen i samma nivå men det är det nu. Dags att göra det fint för all frigolit till plattan.
Sen kom betongbilen från Jehanders och jag har nog aldrig vart mer intresserad av en cementbil. Fort gick det och fint blev. Att en massa frigolit och en gegga kan bli så hållbart.
Plattan har torkat och en del av regelverkat är uppe. Ni ser även ett litet hörn av den stora jordhög som Bosse lämnat efter sig. Längs med vägen ligger alla de största stenarna vi grävde fram. Planer för våren är att plantera syrens i slänten upp på denna kullen. Funderar på att handla från Horto Green. Några annan som har några erfarenheter från dem?
Ännu mera reglar! Tycker det blir så fint när man lyckas få solstrålarna så här på kort.
Här syns nivå skillnaderna lite bättre. Jag är inte så förtjust i att stå på stegar, framför allt inte högst upp på dem. Men garaget måste få färg på sig så jag har traskat upp och ner på den där stegen så nu går det lite lättare.
Årets julkort var ju en bild på det färdiga garaget så jag visar istället en bild tagen på Nyårsafton. Det var jätte fin frost på förmiddagen. Jag trodde aldrig jag skulle lyckas få med det på bild att panelen med är frostig. Tyvärr syns det dock inte att fönstrena är det med.

Hur det ser ut inne får vänta lite då det inte är riktigt klart än. Är det någon som själv funderar på att bygga garage under året kan vi säkert svara på lite frågor.

Snön faller ner ute o jag evigt tacksam att vi har ved inne så det räcker för ett tag till. Trevlig helg på er!!

----------------
Now playing: Jchill1 (1.FM - The Chillout Lounge)
via FoxyTunes

Inga kommentarer: