lördag 1 mars 2008

Fika på vinden

Efter en tuff början på veckan tog jag ledigt i tisdags och passade på att rota igenom bokrea utbudet ordentligt. Denna lilla högen följde med mig hem från butikerna. Nu hoppas jag att jag kan känna ro nog att läsa också. För tillfället räcker en kopp thé i solen väldigt långt för mig och alla känlsor som snurrar.

I matbutiken så slank de med en tidning i matkassen också o så ja hmm en chokladboll. Den där fikan var väldigt trevlig. Har inte läst någonting än, bara kollat på alla bilderna.

Ville sy en duk till soffbordet som sklle vara vit med nån diskret mönster. Vart kanske inte exakt det jag ville från början men bordet är bra mycket trevligare att titta på nu med en duk på igen. Hade tyget hemma i några veckor innan jag fick tummen ur att sy. Har bara inte kännt för att varken sy eller blogga. Men nu när solen visar sig mer igen så kommer det tillbaka.


Ni fick ju se själva garaget helt klart innan ni såg hur det hade gått till. Här kommer då insidan när den är klar. Anledningen att ni inte ser mer av rummet är att halva taket inte var målat o inte heller hela golvet lagt. Men nånting måste jag väl få hålla på lite. Är väldigt nöjd med resultatet. Man blir så stolt när man ser vad man kan göra själv om man gara ger sig f-n på det. Nu är det väl min sambo som gjort det mest så jag ska väl egentligen säga att jag blir himla stolt över honom.

Trevlig helg och tack ni som gav ert stöd till mig!

4 kommentarer:

Taklyftet sa...

Beklagar sorgen, du gör rätt som passa på att ta det lugnt. Stressa inte över att du inte orkar eller hinna göra saker eller blogga. Man behöver ta det lugnt ibland, det är jätte viktigt. Välkommen åter när orken kommer tillbaka!
Jenny

Marina sa...

De där tidningarna ser bra ut! Har läst två av dem och det gav mycket inspiration.

Anna och Tobbes Blogg sa...

Hej! Vad kul att du hittat till vår husbyggarblogg. Nästa vecka går min man Tobias på tjänsteledighet i 3 månader och då kommer det hända lite mer på bloggen. Ert garagebygge ser mycket bra ut. Det är alltid kul att följa andras projekt. Hälsningar Anna

Ljuva ro sa...

Roligt med nya böcker!