onsdag 23 april 2008

Egen snickare och många knoppar

Ibland vill man säga gärna men kan inte o när man vill hinner man inte. Hade lite problem med vår internet uppkoppling i helgen. Hade fotat en del o ville gärna visa vad vi hunnit med ute i det underbara vädret. Nu känns det kanske lite sent men vädret gör ju att man får så mycket energi så jag vill nog ändå dela med mig.

Hängde ut tvätt för första gången i år! Mmmmm luktar så gott när man kryper ner mellan dessa lakan nästa gång.
Vet att många med mig är ute och gräver. Till mycket ilska och glädje har jag förståt. På detta kort ser ni häjdskillnaden lite bättre mot det förra inlägget. Muren kommer bli dubbelt så hög än innan tack vara detta. Var lite orolig för att inte ha stenar så det räcker för jag gör ju murar överallt. Löste sig av sig självt för jag har grävt upp en massa mera. De tar ju aldrig slut på dem!
Så här såg min rhododendron Cunninghams White ut i söndags. Plantan var lite dyr men den har många knoppar så det skall bli väldigt spännande att se den blomma i år.
För de som sett sett bilder från det vi byggt innan är här en sak till min sambo gjort själv. Nej, han är inte snickare för er som trodde detta. Utbildad elktriker är han, mycket händig sådan tycker jag. Tack för det du gör och Grattis på födelsedagen!!! (lite sent) Denna soffa för två gjorde han för nåt år sedan. Den står precis vid entrén och i dag när vi fick lite besök la jag ute lite kuddar i dem så att man skulle bli lite sugen på att sitta o titta på solnedgången.

Sambon fick syrener i present, vet inte vem som vart gladast, han eller jag?! Dessa får jag nog inte se blomma i år. Hoppas att varken sniglarna eller råddjuren kommer och tar dem först.

Söker efter resmåls tips i Kroatien, någon som har några att dela med sig av?
Hoppas vi får njuta av solen ett par dagar till!
Go kväll!!

/Ika

----------------
Now playing: James Blunt - I'll Take Everything
via FoxyTunes

Inga kommentarer: