söndag 27 april 2008

En doft av lavendel

Efter ännu en tuff helg ute i trädgården var det väldigt skönt med att prova min present jag fick av min pappa efter hans senaste USA besök. Lavendelprodukter från Crabtree & Evelyn. Använde shower cream, body lotion och hand therapy i kväll. Nu efteråt är huden len o go och så det luktar ljuvligt gott. Tack pappa!!
Jag gillar verkligen doften av lavendel. Har gett mig på att så dem ett år men jag bodde i lägenhet och lyckades så där men när vintern kom så gick det inge vidare alls. Har i år övervintrat två stycken "köpeplantor" i svärmors växthus, tänkte ta hem dem nästa helg. Funderar på att plantera lavendelplantor längs med hela muren som vi gjorde i ordning för ett tag sedan. Jag är lite orolig om de kommer att överleva i våran sura jord.

Vi funderar på att resa bort och just nu lutar det åt ön Hvar i Kroatien. Det sägs växa lavendel överallt där. Mmmm ligga och njuta vid poolen och dofta lavendel!?

Har varit lite dålig med kameran i helgen så ni får vänta en helg till att se muren och altanen helt klara. Ha en trevlig vecka!!

2 kommentarer:

En helt vanlig människa... sa...

Men den lilla plantan som jag fick har överlevt...den är planterad i ett hörn i vår trädgård o den verkar ha klarat sig även i år! Mkt trevligt!
Den är inte stor men den blommar!!
Tack för det systeryster!

Taklyftet sa...

Jag håller med lavendel är underbart, jag brukar till och med använda det i maten på sommarnen.
Jag har en lavendel plantering och den klarar sig ypperligt från år till år men de står också på den soligaste och varmaste stället i trädgården.
Du får ha en underbar Valborg!