måndag 14 april 2008

Snart grönt igen

Läste i Marinas Trädgård för ett tag sedan att hon varit ute i skogen och plockat vitsippor. Kom på mig själv med att inte tagit in en enda liten bukett. Har varit så nöjd med att kunna se dem på tomten. De känns verkligen som om de är överallt i år även fast vi grävde nästna överallt i sommras. Skämdes lite grann och gick ut och plockade enbukett som nu pryder vårat köksbord.
I helgen var det dags att fortsätta att gräva igen. Kan ju inte gärna vara inne när det är så fint väder ute. Hittade en bild från förra året så att man kan se lite före och efter. Jordhögen vi har grävt/krattat ut syns bakom häcken på första bilden. Nivån har i första hand höjts kring lampstolpen. Nytt gräs är sått, bara att hoppas på lite regn och lite sol.

När jag kollade igenom bilderna från förra året slog det mig vad mycketdet gör när det är mer färg i trädgården. Ser fram emot att fotografera våra nya projekt allt eftersom ju grönare det blir ute. Syrenbuskar, avenbokhäck, klematis, altan, insynsskydd...........semester resa till Kroatien kanske? Några som har några erfarenheter?

3 kommentarer:

Anna sa...

Åh, vilken fin farstukvist i tidigare inlägg! Det blir så mycket mer inbjudande! Jag håller på att övertala min gubbe just nu att det behövs men det låter som om det kommer ta minst ett år... Nåja, den som väntar på något gott!!!! :)

A home far away sa...

Efter en lång vinter, så vill man naturligtvis vara ute så mycket som möjligt! VAd skönt att våren nu kommit till er:-)

Anna sa...

Ett par kvällar!??! Nej, men kära nån! Han måste ju vara snickare till yrket! Nej, min man är för tillfället pappaledig med två och han behöver inte mer press på sig, OM MAN SÄGER SÅ!!! Nej, så jag ligger lugnt ett tag... Åtminstone en vecka iallafall!!! :)