torsdag 17 juli 2008

Låda full med gosaker

Denna lådan stod vid ytterdörren när jag kom hem i veckan. Min granne skall flytta och hade lite blommor över.
Skulle plantera några av blommorna och under tiden passade ena katten på att ta plats bland pelargonerna. Såg jätte mysigt ut att sova bland massa blommor.
Lavendlarna planterade jag vid ena pelaren till trappen vid förrådet. Dränerade bra med stenar under för att ge dem möjlighet att kunna övervintra. Hoppas de skall växa upp och bli buskiga så att man inte ser det trista betongfundamentet.
Här är en kruka till som jag hoppas skall tåla de kraftiga vinderna som vi har för tillfället.
Sambon gjorde denna lilla plats i trappan på garaget, som gjort för en blomma. Tog lite lång tid innan jag fick ställt dit någon bara. Men dessa röda pelargoner gör sig jätte bra. Har haft en liten förkärlek för vita blommor hitills i år men man skall aldrig säga aldrig.

I morgon är sista dagen på jobbet sen har jag semester i tre härliga veckor. Har kännts lite tufft denna vecka, veckan i Kroatien känns som den var i vintras.

Nu får värmen komma!!

/Ika

1 kommentar:

En helt vanlig människa... sa...

Du har verkLigen fått till det jättefint i trädgården syrran!

Mkt blommor o blader!

Är du peppad inför måndag??