torsdag 13 november 2008

31 and going on Fifteen

Min födelsedag firades med ett besök på Jamie Olivers restaurang Fifteen. Det serverades engelskmat med inspiration från Italien. Tyvärr var inte Jamie där så jag kunde inte hälsa till honom. Det är ingen restaurang man skulle "råka" springa förbi så det gäller att hitta dit samt att ha bokat bord i god tid. Vi tog tunnelbanan till restaurangen och följde sedan vägbeskrivningen på deras hemsida.
Vi var där i god tid så vi hann med en fördrink. Efter en lång dag (gick upp kl 4:30 för att hinna med flyget) var det väldigt gott att sitta ner o njuta av en Cosmopolitan.
Vi skippade förrätten och hoppade rakt på huvudrätten. Här ser ni deras Prok Belly, min mamma valdeen rätt med fasan. Jag är inte så förtjust i bönor men allting slank ner.
Till maten valde vi deras egna vin, nu är jag ingen expert inom detta område så det lade jag i min mammas händer. Helt ok för att vara husets egna men vi drack godare Italienska senare under helgen.
Till efterrätt blev det Pannacotta med en espressokräm. Den var helt gudomlig men jag var bara så mätt att mamma fick hjälpa till lite.

Mätta o belåtna återvände vi till vårt hotell och somnade gott i sängen. Att vissa somnade bara de la huvet på sängen tyder väl på hur mycket vi hunnit med på bara första dagen eller bara ett tecken på åldern?

Jag tänkte visa lite mer bilder från deras fina blåmlådor och ett grönskande Hyde Park lite senare. Ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

Marina sa...

Men oj så gott det ser ut! Grattis i efterskott!

sand mellan tårna sa...

Åhhhh.... vad roligt att gå på fifteen... vill också! jag gillar hans program massor!!

och du... grattis i efetrskott och.... klart du ska köpa lite cult till dig själv.... jag skall iväg och shoppa i morgon.... kanske jag hinner med cultaffären.....

Kram L

Anonym sa...

Va mysigt det ser ut!! Såg riktigt gott ut också!!