söndag 16 november 2008

Shopping i London

London kan verkligen erbjuda allt när det gäller shopping. Denna gången fick jag besökt både Camden Market och Notting Hill som båda erbjuder ett helt annorlunda sortiment än Oxford Street. Carnaby Street, Soho och Covent Garden fick också besök av oss men framför allt blev det Oxford Street. Vi lyckades fylla en hel säng med shopping kassar på hotellet!! Hade hoppats på lite mer jul dekorationer ute på gatorna även fast det är emot min princip att göra något juligt i hop med min födelsedag men är man i Lodon så är man. Hoppas ni hittar något ni gillar bland mina foton!

Big Ben var ett givet besök men lite knepigt att ta sig runt i området pga av Poopy Appeal parade

Vårat hotell, Imperial Hotel

Hade det varit typiskt London väder hade vi verkligen behövt gå in i paraply butiken. Vad vi inte visst första dagen när vi gick vilse och hittade denna butiken var att bakom ryggen på mig låg en super fin whiskeybutik.

För de som kännt mig ett tag vet att jag bara älskar Starbucks. Tog inte lång tid första dagen innan vi tog vår första kaffe av många. Här är det Starbucks på Carnaby Street.

Jag själv framför ett annat turiststopp, Harrods. När vi kom hade inte butiken öppnat än så vi hittade deras målare fullt upptagen med att måla i deras skyltar med guldfärg. Det är detaljerna som gör det, helt klart!!

Camden market en lördag runt lunch, inte riktigt vad jag hade väntat mig i utbud av varor men väldigt roligt att ha varit där.

Regent street har fått ny julbelysning sedan jag var där för tio år sedan. På dagen ser det mer ut som fisknät men på kvällen ser det ut som en stjärnhimmel.

Resultatet av all 4 dagars shopping!! För er som undrar över hotellet kan jag rekomendera det som ett mycket bra alternativ till de vanliga turisthotell i Bayswater. Rummet var nyligen renoverat men aningens varmt. Det ligger vid Russel Square och bokades via Airtours.

Tunnelbanestationen låg ett kvarter från hotellet och hade tydliga skyltar som pekar på alla hotell och liknande i området. Byggnade var så gammal och fin att jag var bara tvungen att fixa lite med den i datorn.

Även fast vi var trötta på kvällarna har det gett lite extra energi att klara av höstens mörker.
Trevlig vecka på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad mycket shopping det blev, men jag skulle nog också ha haft lika många kassar om jag hade haft chansen.

Birgitta sa...

Kul att få se dina bilder från London, min kamera låg ju mest på hotellrummet när vi var där. Shoppingen verkar ju att ha gått jättebra, själv handlade jag ingenting utom marmelad på Fortnum and Mason. Kram Birgitta

Anonym sa...

Om London har ett så stort shopping-utbud så MÅSTE jag åka dit någon gång! Otroligt roligt att se och läsa om er resa. Kram Sofie