lördag 14 februari 2009

Hjärteblomma

Phalaenopsis

Fick denna fina orkide av sambon när jag kom hem från jobbet i dag. Brukar inte jobba på helgerna men ibland krävs det även i min bransch. Blev jätte glad för jag var så trött i huvudet och ville bara ha en stor kram av honom men istället fick jag en fin fin blomma.

Hade själv funderat lite på om jag inte skulle skaffa mig något nytt till fönstren som t ex just en orkide. De har så underabara färger, så länge de blommar.

Tack så mycket älskling!

Hoppas ni får/har en trevlig alla hjärtans dag!

/iKa

9 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Så fin den är Ika! Förstår att du blev jätteglad för den. Blommor är verkligen fantastiska på det sättet, de värmer ända in i hjärtegropen :)

Kram Jenny

Malin Winbladh sa...

och de brukar ju blomma länge. Verkligen fin och vilke vacker färg
Kram
/Malin

Kattfot sa...

Så vackern, ja den kommer ud ha glädje av länge :) Tack snälla du för dina fina ord...ska lyda ditt goda råd :)

kram Catrin

Taklyftet sa...

Vilken gullig respektive!
Vi orkade inte ens fira alla hjärtans dag, jag och maken får ta igen det vid ett senare tillfälle helt enkelt när svärfar har åkt. Vi har jobbat över 10 per dag lör-söndag men vi har kommit långt! Min svärfar är underbar att ha!
Jag och maken måste ha bestämt oss inom den närmsta veckan vad vi ska ha för inom 2-3 veckor har vi kommit till takpanelen. Men jag tror jag får ge mig på råspont, maken vägra. Tänkte åka förbi AbiTrä i veckan och se om jag kan köpa några småbitar av olika panel som jag kan måla, det är så mycket enklare om man har dem framför sig och lättare att övertala maken ;-).
Nu ska jag krypa ner i säng med en god bok, är helt slut.

Anonym sa...

Vad gulligt att få en blomma. Det fick jag också, fast av sammet... Fint, fint.
Du frågade ju om du fick publicera en bild av L i hans nya mössa, men jag har inte svarat va?? Snacka om snurrig. Du få publicera en bild av honom under namnet L givitvis. Väntar spänt på detta!! Kram Sofie

Mia sa...

Vilken ljuvlig orkidé, men jag tycker de är fina även utan blommor. Gillar formen på bladen också. Visst är det fantastiskt att det ur en enkel bladrosett kan komma något så fantastiskt fint. :)

Apropå trädgårdsmässan, jag skulle absolut gärna ses men jag kommer gå där hela dagen på fredagen eftersom jag då är ledig.

Ha en fin vecka!
Kram Mia

Millan sa...

Hoppas du hade en bra alla hjärtans dag, orkidé är en av mina favoriter inne den andra är hoya, de är de enda som verkar överleva här...

Anonym sa...

Så fin den är! Jag antar att du fick en kram också?! ;)

Stina sa...

Den var vacker.:-)