lördag 2 maj 2009

Månadens bild

Här kommer månadens bild, får nog tillägna den till min kollega L för hon har frågat efter den hela veckan.

Som ni ser har det hänt lite grann men kanske inte i lövsprickningen som man hade förväntat sig om man jämför med tidigare bilder. När björken hade musöron så skulle man ju klippa något skrev jag här. För mig blev det inte ros utan det blev att vi klippte/fällde våran björk. De nvar dåligt beskuren och stod lite riskabelt till för ännu en storm. När vi fällde den såg vi att den även var röten på många ställen.

Kolla lite längre till vänster så ser ni svagt ett litet träd med stötte pelare. Det är min Prunus Sargentii, är så lycklig över att jag fått ner den i backen.

Annars är honungsrosen, som klättrar på altanen grönare och även Fjärilsbusken har grönare blad även om den fick offra nån kvist eller två när björken föll.

Bilden togs i veckan och idag har träden mor grannen slagit ute och blommor i vitt. Vet inte vad det är för träd men fina är de.

Nu får vi vänta in blommorna på fjärilsbusken, rosen och kaprifolen. Något husbygge att följa detta året har jag snart gett upp hoppet om.

Skön maj på er!!

/iKa

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hoppas körsbärsträdet fyller ut sin plats så småningom. Jag har inte lyckats köpa mitt än...

::fina:: sa...

Ja nu händer det grejer i naturen! Följer med spänning och förundran naturens utsprickning från dag till dag. På innergården på jobbet har vi ett stort gammalt kastanjeträd som jag fäster blicken på flera gånger om dagen.
Tack för att du delade med dig av dina härliga picknick-minnen - härligt! Jag älskar picknick!
~Josefine