måndag 3 augusti 2009

Form

Första delen till formen till en av de två små utbyggnaderna vi skall göra ör klar. S och B höll på i går medan jag grävden precis bredvid.

Här grävde jag lite så att jag fick plats med några mer myskmadror som jag fått av trädgårdskompisen G. Tack så jätte mycket!!

Skott på murgröna

Stäppsalvia från Odla.nu

Passade även på att ta några skott på murgrönan som växer på räcket ni såg i högerkant på rabatten. Finns säkert andra ställen man kan ha den på eller så tror jag att några kollegor är intresserade.

Det har även blivit tid att börja skörda lavendeln så jag har går runt i bland och knipsar ihop några buketter och lägger dem i denna härliga skål som min mamma ropade in på auktion för ett tag sedan.

Varje sommar så får vi en eller två kvällar med svärmar av flugmyror. Denna gången tyckte de om min bil. Såg skrämmande ut, hoppas vi slipper dem i kväll igen.

Nämde jag att detta är min första riktiga semesterdag? Mmmmmmm helt underbart att sova o slippa åka iväg. Skiter i regnet, jag och B ska gjuta vidare under tak.

/iKa

3 kommentarer:

Vimsingen sa...

Vilken sida ska vi bygga ut?
/Vimsingen

::fina:: sa...

Så roligt och spännande med sin egen trädgård! Vi vill också ha en. Murgröna är ju så vackert. Men flygmyrorna var ingen hit, blä!
Njut nu av semestern!

Livet på Marbogården sa...

Härligt att du har semester nu då:) De där flygmyrorna så inte så roliga ut... Ha det så gott.