måndag 3 augusti 2009

Sovrum, före efter

I vintras målade vi om lite inne i huset för det kändes som det behövdes piggas upp lite. Sovrummet hade redan blivit ommålat men lite piff gör ju stor skillnad. Har tänkte visa lite före och efter bilder på detta länge nu men inte riktigt kommit till skott. Lika bra att visa dem nu för snart finns inte ens rummet kvar.

Sovrum före och efter, efter är i väntan på ny våning då detta rummet kommer bli badrum och vi får ett nytt sovrum på övervåningen. Ursäkta kattens stil men man kan inte stajla allt.

Sängen efter, okej inte jätte stor skillnad förutom att katten uppför sig lite bättre och att kuddarna är piffade och så då Magnoliatyget från Stoff o Stil på väggen.

Här hade det synts lite bättre om jag bara hade haft en vettig före bild. Gardinerna är IKEAS billiga nätgardiner och faktiskt de som fick mig att börja piffa upp lite mer i sovrummet även om de byttes ut för det var lite väl ljust på natten när solen kom tillbaka i våras.

Här syns de nya gardinerna (även de från IKEA) och lampan från Bolagret, som jag är så nöjd med även om jag tyckte den var för hög från början.

Fönstret bredvid sängen mot våra väldigt hjälpsamma och trevliga grannar. Det är allt lite tråkigt att man skall göra om i detta ljusa härliga rum, det rum som länge varit det enda 100% funktionsdugliga.

Varje gång tänker jag att denna gången ska jag minsanna ta bättre före och efter bilder. Lyckades inte riktigt denna gång heller men men jag ger mig inte än.

Fortsätt trevlig semester på er då.......

/iKa

2 kommentarer:

Vimsingen sa...

Va fint det blev. Skönt att ha en vrå som är färdigt när det stora bygget börjar.
/Vimsingen

Jord under naglarna sa...

Vad fint ni har det! Gillar Magnoliatapeten jättemycket, hade inte koll på att det fanns som tyg också - så fint! Lampan från Bolagret är också fin, man ser inte riktigt om det är tyg elelr metallskärm, men mönstret måste ge mysigt sken. Lycka till med allt slit ni håller på med och jag hoppas ni kan få lite "lagom-väder" att jobba i.