tisdag 29 september 2009

Köksdags





Har lagt en hel del tid på att leta efter ett kök den sista tiden. Härom dagen bestämde vi oss för ett Sundbornkök från Scandinavian Kitchen. Vår säljare på Kungsbacka Kök och Beslag AB har tagit fram denna fina ritning av vårt kök den var inte lätt att slå för de andra firmorna.

Bilden visar luckan Antik Exklusiv i ljusgrå, tegel och en bänkskiva i ek. Vi valde köket men inte bänkskivan och teglet. Kan inte riktigt bestämma oss över material. Ska vi ta trä, sten eller betong? Skiljer ju så mycket i pris. Ni som bor i Göteborgstrakten får gärna komma med förslag på bra (billiga) firmor gällande bänkskivor. Samma gäller med kaklet, tegel var inget vi hade tänkt men vi gillade verkligen ritningen men vitt kakel känns mer tidlöst. Upp o ner, hit o dit. Hoppas komma till någon stor byggfirma för att kolla in deras bänkskivor och kakel snart.

I morgon är det sista dagen på detta uppdrag, tråkigt men jag ser fram emot något nytt. På torsdag t ex är jag hemma och ska vara i trädgården hela dagen. Lyx för mig som bara förstört mer o mer av gräsmatten sen juli typ. Ni får se på månadsbilden snart hur dagsläget är!

/iKa

6 kommentarer:

Vimsingen sa...

Diapool har jag hört ska vara bra och billiga på stenskivor. Vi ska ta in en offert från dem, vilken dag som helst.
/Vimsingen

Helene sa...

Så fint det blir!
Håller med om vitt kakel.
I vårt nuvarande kök har vi klinkers bakom bänken och iof syns inte smuts så bra, men de är inte lätta att hålla rena.
Upphöjd diskmaskin ska vi också ha i nya huset.

Kram Helene

Millan sa...

Det där med färg eller inte tröttna för snabbt eller hänger med i många år är en evig fråga här. Jag har märkt att jag tröttnar efter nåt år oavsett om jag väljer diskret och tidlöst eller färgglatt och fräckt så här kör vi på efter magkänslan allt går att göra om efter x antal år ändå....

piggelin83 sa...

Heej!
Jaa jag har klippt mig typ två veckor sen:)
Skönt!
Fin ritning som ni vill ha i köket! Blir snyggt!:)

Charlottas hemmaplaner sa...

Hej Ika!

Köket på ritningen ser jättefint ut. Jag skulle också ta vitt kakel, fräscht, tidlöst och passar till allt.

Beträffande bänkskivor så köpte vi hela köket hos Vedum som hade massvis att välja mellan. Men funderar du på sten så vet jag en firma som en kompis kan rekommendera: http://www.gothianatursten.com/

Hoppas att du har haft en skön dag i trädgården. Snacka om vardagslyx!!!

Mårtensdrätt sa...

Fint kök, vad gott med diskmaskinen..