onsdag 14 juli 2010

Red light


Äntligen kan vi diska! 

Att diska i en plastbytta med kallvatten gick så där. När vi sedan fick till avloppet och kunde börja använda den fina vita diskhon gick det bättre. Men nu när vi har varmvatten har vi kunnat koppla in vår diskmaskin. Det var bara att börja leta upp någon låda med porslin och fylla maskinen och testa. Tyst och fint går den, maskinen med det röda ljuset. Väldigt smidigt att se på ljuset när den är klar. Jag är inte så van med diskmaskin så för mig är detta ren lyx!!

Här näst blir det nog att måla mer lister, lite vita plank och så innerväggar. Vad har ni högst upp på att göra listan?

/Erika

5 kommentarer:

Vimsingen sa...

Handdiska i kallt vatten är inget kul. Men skönt att ni fått in varmvatten. Å andra sidan är i alla falla i vårt hus kallvatten en bristvara. Fick vänt 10 min igår innan vattnet blev rikgigt kallt i kranen.

Eva sa...

Jag har aldrig haft diskmaskin förrän vi flyttade hit till detta huset, och jag njuter fortfarande dagligen!

Överst på min lista: Vila, vila och vila! Ett 40gradigt feber-troll har tagit min kropp i besittning! =(

Anonym sa...

Så otroligt fint ni har fått det/kommer att få det. Gud va härligt med ett ordentligt kök med diskmaskin, spis och fläkt. Coolt med rött ljus!
Hoppas allt är bra med er annars!
Kram Sofie

Bodil sa...

Vad är det för en diskmaskin ni har som lyser så rött??
För att få plats med alla bär, all saft och sylt och förhoppningsvis även svamp så har vi faktiskt en extra frys som står i garaget. Annars hade jag absolut inte fått plats.
Kram Bodil

Livet på Marbogården sa...

Vad fint allt blir:) Ser att ni snart skall ha semester, härligt för er som har slitit så!