onsdag 11 augusti 2010

Utmanad...igen

Ewa med bloggen Famljen Weber har utmanat mig att berätta lite om mig själv. Ewa bjuder verkligen av sig själv så jag ska försöka att göra det samma.
Regler: Svara på frågorna om dig själv. I slutet av inlägget ger du den vidare till 5 andra bloggare och skriver till dem att de har en utmaning att hämta på din blogg. 

1. Vad gjorde jag för 10 år sedan?
Denna årstiden för 10 år sedan, då höll jag på att packa för att flytta till Östersund för att plugga IT  på högskolan i tre år. Visste inget om staden eller så mycket om utbildningen men det skulle bli roligt att få börja med något nytt.

2. Vilka 5 saker finns på att-göra-listan idag?
Fem saker som finns på listen efter våran härliga semester är/var att lägga tak (klart), gjuta i badrummet (klart), göra i ordning för var värmepumpen skall stå på utsidan av huset (klart), slipa väggarna inomhus, måla lister, städa huset inför finbesöket från storstan, kakla badrummet, göra klart tvättstugan, måla innertaket och ....oooopsi mer än fem saker.....Borde kanske stå försöka ha semester på alla fem.

3. Godis jag gillar?
Jag gillar.....får man sammanfatta med choklad? Nej tråkigt, Toblerone, njae har blivit lite mycket det sista. Marabou, njae var faktiskt inte så sugen på detta sist jag öppnade ett paket. Toffifee slank ner väldigt lätt på semestern också......Okej...... Jag gillar choklad, punkt.

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Betala av mitt Studielån och lånet på huset. Resa, ordna finaste trädgården i staden och sedan se till att pengarna räckte hela livet ut för hela familjen på något sätt.

5. Städer/orter jag bott i?
Uppvuxen i Kungälv, kort period i Cambridge (England), en sväng i Kungväl igen, lite längre period i New York (USA), Kungälv igen, Göteborg, Östersund, Göteborg och samma lägenhet igen och lite olika ställen i Mölndal. Så där då vet alla exakt var man hittar vårt hus, tror inte detta har stått tidigare i bloggen, i alla fall inte i klartext.

Då utmanar jag Lindas Trädgårdsblogg, Fru Gredelin, Ett hus till oss, Fru Vilmas hus och Husprojekt Drömhus. Hoppas någon av er hänger på även om ni inte vill skicka vidare till någon annan.

/Erika

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tack för utmaningen! Vore kul att svara på frågorna (speciellt den där om miljardär... suck), men jag bestämde mig tidigt i bloggens historia att jag inte ska ha utmaningar och kedjebrevsliknande grejer på bloggen, så det får jag stå fast vid!

Jag har haft svårt att kommentera på din blogg, hoppas det går bra nu!

Eva sa...

Jepp,jag har läst utmaningen! Och vi ska försöka ta tag i målandet så fort vädergudarna låter det vara uppehåll en hel dag! Inte ofta jag ser min man gråta, men igår trillade tårarna när han förklarade hur stressad han känner sig över att det måste målas.=(