söndag 17 oktober 2010

Rosa månad

Rosa Bandet
Oktober är en rosa månad som många säkert har lärt sig nu. Jätte bra att båda sjukdomen och forskningen får ett tillfälle att ta plats i media.
Det här med att ta fram specialprodikter just för denna kampanj har blivit större och större. I år har jag förut om det vanliga designade rosabandet köpt en sak till köket.


En rosa diskbortse från ICA, grepp vänlig och en borst som inte är stenhård så den var värd vart enda öre. Disktrasan köpte jag i en erbbutik för ett tag sedan men den är för fin för att jag skall kunna med att använda den som en riktigt disktrasa.

Hoppas att min syster har ett rosabandet annars kommer hennes dotter påpeka detta. För efter en stund med hennes 5-årig dotter idag på stan så kan jag säga att även de små lägger märke till dessa söta band och kommenterar gärna hur många personer på stan som också hjälper de sjuka. Så syster, har du ett band och hjälper de sjuka?

Go natt och glöm inte att klämma!
/Erika

3 kommentarer:

Eva sa...

Vilken söt borste! Sån ska jag köpa nästa gång jag ska till Ica! Var nära att jag köpte en rosa skruvdragare på Claes Ohlson, men David stoppade mig när han sett dess kapacitet. Får köpa något annat, mer användbart istället!

En helt vanlig människa... sa...

Nej syster har inget fysiskt band... däremot har hon köpt massa "e-band" till sig själv och vänner på Facebook. Men det är klart det kan ju inte du veta... eller hur!? ;)

Klipphöjden3 sa...

Själv köpte jag disktrasorna i samma tema. Fungerar utmärkt;)