söndag 23 januari 2011

Noga utvalt

Fint i fönstret
Så här fint har vi det i det stora fönstret med den fina utsikten. Hade tänkte byta ut hyacinten mot lite vårlökar vilken dag som helst. Glas kanske inte är det mest praktiska att ha framme när man fortfarande har små saker att göra klart kring fönstret som fönstersmyglampor och en sista strykning med vitfärg. Men det gör ju vardagen så mycket trevligare.

Mindre fint vid fönstret
Så här ser nämligen helheten ut kring fönstret. Alla kamindelar står och väntar på att taket skall visas sig efter att ha varit täckt med snö i flera, flera veckor. Hade varit så roligt att gå eldat någon gång medan det fortfarande var lite små rått ute.

Solig helg med lite isolerande. Hur har eran sett ut?
/Erika

3 kommentarer:

Ullevidsdal sa...

Min helg har inneburit Formex i går och Rusta besök, fika hos grannen och börjat sätta upp mitt kakel i tvättstugan vilket inte var kul.
Mina kakelplattor beter sig inte som köpt kakel vid sågning och knäckning, så jag har pausat det arbetet på obestämd tid :-(

Kram Helene
PS. Jag hade också velat få upp vår kamin innan denna vinter, får hoppas det blir innan nästa DS

Jord under naglarna sa...

Du har fint i ditt fönster!

Vi åkte på barn/ungdomsskidtävling igår och det brukar vara en heldagsutflykt och så även igår. Idag har vi tittat på sport på teve, men även åkt runt i skidspåret!

Marina sa...

Min helg har varit väldigt bra. Vi har mest varit hemma och inte så många tider att passa.
Ätit gott, tvättat, tittat på både skidor och handboll, pysslat lite med övervintrarna, klippt vinrankan, varit på Zumba, ätit kladdkaka, varit ute o gått,kollat läget i Lugnet o vattnat där och nu ska jag lägga mig och läsa lite innan de tär dags att sova för att sen starta en ny jobbvecka.
VÄdret har varit mest grått och runt nollan.

Ha ne bra ny vecka! Kram!