tisdag 14 februari 2012

Finns det inga bilder?

Kährs Fog
Bild från bjoorn.se
Hur svårt kan det vara att hitta ett golv till en rimlig peng? Vi var ju sååååå nära att beställa ett 7 mm golv från Golvabia men så skulle det utgå och gick inte att beställa. Sedan dess har vi kollat och kollat men när man mest får hålla sig till bilderna från leverantörernas hemsidor är det svårt att se hur de ser ut i verkligheten.
Något annat jag märkt är att det är svårt att hitta privata bilder på olika parkettgolv. Hade varit bra att få se andra miljöer än de digitala bilder som finns ute. Ibland är ju vinklarna i de rummen så man blir vimmelkantig.

Kährs Moss
Bild från bygghemma.se
Snälla, snälla ni! Det finns många inspirernade byggbloggar där ute, det måste finnas några som har lagt eller skall lägga ett mörkt parkettgolv i sina hus eller lägenhet. Kan ni inte själva fota erat golv och maila mig eller lägga ut på era bloggar och sedan lämna en länk här? Mail adressen ser ni i kolumnen på sidan.

Hoppas ni får en riktigt underbar fortsättning på Alla Hjärtans Dag!
/Erika som letar golv under allas bord

2 kommentarer:

Vimsingen sa...

Det är svårt, ingen fotar golv eller hallar. Har ni varit runt i nybyggda visningshus typ trivselhus? Där kan det finnas detaljer att titta på som behövs se i sin helhet.
Kram
Vilma

Ullevidsdal sa...

http://www.desiretoinspire.net/

Desire to Inspire är en blog som jag besökte mycket under planeringen av vårt hus.
Och sedan kikade jag runt på bloggar som ex. finns på www.vibyggerhus.se

www.byggahus.se var också till stor hjälp.

Vårt internet är supersegt just nu så jag har inte kunnat
kolla runt för att hitta sidor åt dig.
men så fort jag hittar något hör jag av mig.

Kram Helene