fredag 29 juni 2012

Sov Gott

Säng Januari 2011
Jag gillar sommaren och dem ljusa dagarna. Jag gillar även att kunna sova hela natten utan att vakna till att det är lika ljust som mitt på dagen fast det är mitt i natten.  Har man sängen så här mitt framför fönstren så kanske ni förstår att det blir lite ljust nu på sommaren.

Sovrum
Vad passar då inte bättre än att få flytta sängarna till det här rummet......vårt alldeles egna, nya sovrum!!!


Säng Juni 2012
Sängen på plats, katten på plats och mitt i natten ligger vi där och sover utan att få dagsljuset rakt i ansiktet. Kan hälsa att katten inte hade några direkt problem med att överge den nya soffan när sängen kom upp på samma våning.
Vi kommer ordna med någon typ av sänggavel så att vi kommer ut från väggen en bit. Hade gärna kunnat tänka mig en målad lastpall men vi är inte riktigt överens om detta så vi får se vad det blir.

Utsikt från sovrummet
Just idag är kanske inte solljuset ett problem då regnet har öst på rätt bra. Det är grönt ute och inget direkt som står rakt i vägen när man tittar ut.

Skorsten
Vi har varit lite oroliga för bredden på rummet när vi var tvugna att dra skorstenen inne i rummet och inte i takstolen. Vi har båda bra plats att röra oss på vid sidan av sängen.

Badrum, Klädkammare o Vardagsrum
I från vårt sovrum så har vi nära till eget badrum, klädkammare och så rakt ut till den härliga soffan.

Fönsterbänk
Fönsterbänkarna rymmer en stor lampa utan problem, väldigt nöjd med dem! Det får nog blir lite före och efter bilder när vi har pimpat upp sovrummet lite mer än så här. Nu är det bara så skönt att sova i ett riktigt sovrum.

/Erika

3 kommentarer:

Anna sa...

Åhh, vilkenhärlig säng det ser ut att vara!

Anonym sa...

känner du någon som förtjänar detta?

http://www.otw.se/nyheter/otw-uppfyller-dina-tradgardsdrommar

Helena sa...

Det har visst hänt en hel del hemma hos er sedan jag kikade in senast. Både soffan och sänger ser supersköna ut och trappen blev skitläcker! Imponerad över att ni har byggt den själv! kram