söndag 17 februari 2013

Söndagsbild

Mata fåglarna
För mig brukar en söndagsbild vara något som visar min helg. Något som jag försöker göra varje lördag och söndag är att gå ut och mata fåglarna. På vardagarna är det mörkt när man kommer hem så jag brukar glömma av fåglarna då men på helgen har dem ett fulldukat buffébord.

Min buffé brukar bestå av: Jordnötter, fågelfrö, talgbollar och äpplen

Jag längtar till när mina häckplantor och andra buskar växt till sig så att jag kan erbjuda ännu mera skydd åt små fåglarna. Nu har skatorna det lite för lätt att komma åt. Någon som annars är välkommen så är det ekorren, jag har allt sett den hänga upp och ner i den här korgen för att komma åt jordnötterna.

För mer härlig inspiration så gå till Fabriken!

Trevlig söndag!
/Erika

Inga kommentarer: