söndag 30 december 2007

Blogg tips: FoxyTunes

Just nu är jag mest nöjd med att jag har fått till RSS feader i mitt mailprogram Thunderbird. Jag är ingen jätte van bloggare och jag har än så länge bara haft bloggar som bokmärke. Började testa lite med RSS och det vart mycket lättare att läsa ikapp sig på nya bloggar man hittar och så ser man ju jätte lätt om någon uppdaterat. Vart såld och sökte runt om lite andra hjälpmedel med detta. Jag använder mig av Firefox som webbläsare och deras mailprogram Thunderbird. De är gratis + väldigt anpassningsbara och uppdateras ständigt med nyheter.

Ni som läst mina inlägg under december har säkert lagt märke till att man kan läsa vad jag lyssnar till just nu. Detta är ett tillägg till Firefox som heter Foxytunes. Jag ville styra min musikspelar på datorn utan att byta fönster och detta tilägg för att jag får några knappar i min webbläsar som ser till att detta är möjligt. På köpet fick jag då oxå möjlighet att lägga till en rad automatiskt när jag bloggar.

När man nu inte har julen att se fram emot kan några pling från mailprogrammet göra en riktigt glad en mörk regnig kväll. Alltid lika skoj att läsa vad ni andra börjar tänka på nu när vi snart har ett nytt år framför oss.

Ta de försiktigt ute, har hört att det kan bli riktigt halt ute denna nyår.

/Fika

Inga kommentarer: