lördag 29 mars 2008

Gröna tanker i det vita

Tog lite bilder i trädgården i januari som jag inte gjort så mycket med. Efter tidigare försök i veckan med att redigera dem i mitt bildbehandlingsprogram insåg jag att jag måste vara flitigare med detta så att jag inte glömmer hur man gör mellan varje gång. Satt en stund i går kväll och greja för att jag ville gjort ett inlägg om hur nöjd jag blev med mina murar. Blev klar men jag kunde bara inte spara som jpg. Nu så har jag fått till det men istället för bara berätta om att det är konstigt att denna våriga bild är tagen i januari o idag syns inte gräset för all snö. Tänkte jag berätta om något som gjorde mig lycklig i förmiddags.

Ett planteringsbord!!! Jag hann in på Rusta innan träningen i förmiddags, livsfarligt att gå på ett gym som ligger nära till Ikea, Rusta, Jysk o jag vet inte allt. Här inne fann jag precis det planteringsbord jag funderat o funderat på hur jag skulle få till för en billing peng. 149 kr för obehandlat bord med kant runt om och extra hylla under, 199 kr för ett som är inpregnerat. Jag kom faktiskt hem tomhänt för jag ville ändå suga lite mer på det. Vi har ju knappt någon trädgård än. När jag kommer hem så undrar givetvis sambon varför jag inte köpte det. Ja det självklaa för den vettige i detta sammanghang borde varit för att det är snö ute. Skoj att han ser att man ska börja tidigt.

Kom hem och ställde mig och började slipa bord jag ska ha i syrummet. Måste ju bli klar med lite mer saker där om jag ska kunna njuta mer av "mitt" planteringsbord. Japp, ni har gissat rätt! Jag åker tillbaka i morgon och köper det.

Min tunga njutning är att jag slet verkligen med murarna i somras och nu har man sett dem i snö, sol o regn o på något sätt blir de bara finare o finare.

Trevlig helg och lyft ordetnligt ni som kan vara ute i trädgården!

2 kommentarer:

Marina sa...

Så fin mur! Sten är så naturligt och fint. Bordet kommer du säkert att ha stor nytta av tror jag. Mitt gym ligger helt ofarligt till, lite trist ibland men klar billigare.

Taklyftet sa...

Tack för dina snälla ord.
Jag köpte ett likadant planteringsbord här om året och det är helt klart prisvärt. Men jag rekomenderar att du sätter någon extra spik runt sargen för annars ramlar de av så småningom.
Stenmurar är så vackra längtar tills jag får ordning på min, men det lär dröja...suck!