måndag 24 mars 2008

Vår - vinter

Hade kokat mig en mugg thé och satt mig ner för att visa er hur vinden blev. Det får bli en annan gång för nu är klockan alldeles för mycket. Jag fastnade nämligen i GIMP där jag ville skapat en fin bild med snöstjärnor och blommor. Detta blev resultatet.

Mina planer för påsken förstördes redan i måndags när vi fick snö och mer skulle det komma. Jag hade ju bestämt mig för att få fason på en slänt bakom huset. Nu fick jag ialla fall kommit iväg till en plantskola och köpta några pelargon sticklingar (Lavendel, Magnus och en vit sort). Inget riktigt plantbord har jag än så det blev till att ta ett ute bord. Dagen efter så var det så här vitt ute. Jag hade kommit ihåg att ta in mina nya stora krukor men tyvärr något sent. De kommer nog inte klara sig men jag har inte gett upp om dem än.

Som sagt är vinden ovan garaget äntligen klart. Vitt och fint blev det men jag kom på att jag nog inte vill visa förr än jag har inrett det. Ska måla några möbler där uppe när skyddspappen fortfarande ligger kvar. De skall oxå bli vita så att de inte ser ut som det hop plock det egentligen är.


Ha en trevlig vecka, bara att fortsätta hoppas på att våen kommer tillbaka!

3 kommentarer:

Marina sa...

Ja, vilekn väderväxling det blev. Vackert är det ju även om jag hade tänkt vara ute hela veckan nu när jag är ledig. Men men, inte att göra åt.

Karin sa...

Ja men precis så blev det för mig med! Hade ledigt stora delar av förra veckan och hade planerat in trädgårdarbete. Blev inte mycket med det. Jag hoppas dina växter klarar sig! Mina stod ute i den tolvgradigakylan och såg helt klart medtagna ut...

Så snyggt du fixat med bilderna! Kul att läsa om fler som känner till och gillar äggost. Formen vi använde är en sådan där modern plastform och resultatet blir himla fint.

Ha en fin vacka!

Anonym sa...

Här har vi haft vinter länge nu, men jag köpte ändå påskliljor i kruka och satte på bron till påsk, de brukar ju vara ganska tåliga, men 25 minusgrader fixade de inte. :(